خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور:

ادعاهایی که در مورد هفت‌تپه می شود واهی‌ست/ همه حرف‌ها را در تلویزیون گفته‌ام

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۶۹۰

علی‌اشرف عبدالله‌پوری حسینی می‌گوید: اعداد و ارقام واگذاری‌های هفت تپه مشخص است و اینکه ادعا می‌کنند تخلفاتی شکل گرفته، واهی‌ست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تخلفات سازمان خصوصی‌سازی کشور در زمان واگذاری مجتمع نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی، یکی از مهم‌ترین انتقادات فعالان کارگری و همه دغدغه‌مندان اقتصاد کشور است.

به نظر می‌رسد که ارزش دارایی‌های شرکت در تاریخ واگذاری بالغ بر ۲۱۳ میلیون دلار بوده است، واگذاری این حجم عظیم از دارایی‌ها آن‌هم با رقمی ناچیز (حدود دو میلیون دلار ـ یا یک‌صدم ارزش دارایی‌ها) به‌عنوان پیش‌پرداخت، یکی از مواردی‌ست که بایستی پاسخ داده شود؛ علاوه براین پیش‌پرداخت ناچیز، کارفرمای بخش خصوصی به علت زیان‌ده بودن مجتمع نتواسته اقساط واگذاری را پرداخت کند.

علی‌اشرف عبدالله‌پوری حسینی (رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور) در رابطه با این تخلفات و با اشاره به اینکه پیش از این همه اطلاعات را در اختیار مردم قرار داده، می‌گوید: همه حرف‌ها را در رسانه ملی گفته‌ام و حرفی باقی نمی‌ماند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بحث برای همه روشن است؛ در پاسخ به این ادعا که شرکت را به درصد ناچیز دارایی‌ها فروخته‌اند، می‌گوید: اینها همه واهی‌ست و همه اعداد و ارقامی که برخی اعلام می‌کنند، نادرست است. این یک دهم یا یک صدم، پایه و اساس ندارد.

پوری‌حسینی با بیان اینکه پانزده سال از شروع اجرای اصل چهل و چهارِ قانون اساسی گذشته ولی هنوز این ادعاها در مورد واگذاری شرکت‌ها به ثمن بخس ادامه دارد، افزود: نمی‌توانم در مورد یک شرکت خاص، بارها جوابگو باشم.  توضیحات بیشتری درمورد هفت تپه ندارم که ارائه بدهم فقط تاکید می‌کنم که این تخلفاتی که برخی ادعا می‌کنند، بی‌اساس و واهی‌‌ست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز