خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل مدیریت بحران قزوین خبرداد:

جلوگیری از بروز فاجعه شیمیایی در قزوین/ ممانعت از واژگونی تریلر حامل ماده سمی آمونیاک

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۱۸۹

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان گفت: با اقدام به موقع، از بروز یک فاجعه شیمیایی در استان قزوین جلوگیری شد.

به گزارش ایلنا، قدرت‌اله مهدیخانی با اعلام این خبر گفت: عصر روز گذشته یک دستگاه تریلر 18 تنی حمل آمونیاک از مقصد شیراز به شرکت هفت‌الماس، در حین عبور از زیر گذر اتوبان کرج - قزوین، دچار انحراف و کج شدگی شد که خوشبختانه با اقدام سریع و به موقع اداره کل مدیریت بحران استان قزوین و دستگاه‌های امدادی از واژگونی آن جلوگیری شد.

وی افزود: ماده شیمیایی آمونیاک بسیار سمی بوده و در صورت تماس با موجودات یا اشیاء، موجب سرد شدن سریع و یخ‌زدگی آنها می‌شود.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین ادامه داد: در یک اقدام سریع یک جرثقیل 40 تنی از نیروگاه شهید رجایی و 2 جرثقیل نیز از بخش خصوصی به صحنه حادثه فراخوانده و تریلر به حالت عادی برگردانده شد.

مهدیخانی در پایان گفت: استان قزوین به سبب تمرکز بالای واحدهای صنعتی که اغلب آنها با مواد شیمیایی خطرناک در ارتباط هستند، مستعد وقوع چنین حوادثی است و طرح‌های مطالعاتی پیشگیرانه‌ای در این خصوص در استان در حال انجام است که می‌توان پروژه خطرپذیری صنایع را از مهمترین این طرح‌ها دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز