خبرگزاری کار ایران

رییس بعدی فدراسیون کشتی کیست؟

رفیق شفیق رسول خادم پا به میدان خواهد گذاشت؟

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۸۳۵

پس از استعفا رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی، این ورزش پرافتخار باید در انتظار روزهای پر تلاطمی باشد و باید ببینیم چه کسی بر مسند ریاست فدراسیون جلوس خواهد کرد.

کشتی ایران با انتخاب محمد بنا و غلامرضا محمدی به‌عنوان سرمربیان تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد اندکی از مشکلات موجود رهایی پیدا کرده است. البته فقط در ظاهر همه چیز روبراه است و در باطن، کشتی با مشکلاتی روبه‌رو است که شاید رفع آنها به این سادگی ممکن نباشد. فقط بخشی از مشکلات به تیم‌های ملی مربوط بود که با انتخاب بنا و محمدی اندکی اطمینان در این بخش حاصل شده اما هنوز بخش‌های زیادی با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند و به این آسانی رفع آنها ممکن نیست.

یکی از دغدغه‌های مهم کشتی مسائل مالی است که با توجه به پرداخت تقریبا صددرصدی بودجه فدراسیون کشتی از سوی وزارت ورزش و جوانان در دوره رسول خادم حالا این فدراسیون تقریبا ریالی را برای خرج کردن ندارد اما دلخوش به وعده وزارت ورزش و جوانان است. سرپرست فدراسیون هم امیدوار است وزارت به موقع از این رشته مهم حمایت کند. با این حساب، این دغدغه الان خیلی نگران‌کننده نیست اما حضور حمید بنی‌تمیم به‌عنوان سرپرست و حضور احتمالی او در انتخابات ریاست فدراسیون کشتی هم یکی دیگر از موضوعات مبهم این روزها است که می‌تواند به دغدغه مهمی تبدیل شود.

ظاهر امر نشان می‌دهد حمید بنی‌تمیم قصد حضور در انتخابات فدراسیون کشتی را دارد. انتخاب‌های او هم تا الان حکایت از این دارد که اتفاقا شرایط خوبی را هم برای خودش فراهم کرده. انتخاب محمد بنا و غلامرضا محمدی جای پای او را حسابی سفت کرده است و باعث شده در میان افکار عمومی به چهره‌ای مقبول و محبوب تبدیل شود، ضمن اینکه به دلیلی نزدیکی و رفاقتی که با رییس پیشین فدراسیون داشت حمایت هیات‌های کشتی  را هم در اختیار دارد.

آیین‌نامه فدراسیون هم این اجازه را به او می‌دهد که در انتخابات ثبت‌نام کند و حضورش به‌عنوان کاندیدا حتی با توجه به اظهارات شروین اسبقیان مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها هم هیچ منعی ندارد:

اسبقیان در این رابطه گفت: «من نشنید‌ه‌ام که بنی‌تمیم می‌خواهد در انتخابات شرکت کند اما اگر چنین اتفاقی رخ دهد باید بررسی کنیم. تاکید می‌کنم این موضوع منع قانونی ندارد اما ما دنبال این هستیم شرایطی فراهم نشود که بگویند وزارت ورزش از گزینه‌ای حمایت می‌کند. فعلاً برنامه این است که سرپرستان در انتخابات حاضر نشوند. با فدراسیون‌هایی که سرپرست برای آنها انتخاب کرده‌ایم صحبت کرده‌ایم تا این افراد در انتخابات شرکت نکنند اما با بنی‌تمیم صحبتی نکرده‌ام و نمی‌دانم تصمیم او چیست. تاکید می‌کنم هیچ منع قانونی وجود ندارد و این موضوع یک صحبت اخلاقی بین سرپرستان و وزارت ورزش بوده است که آنها در انتخابات حضور پیدا نکنند.»

بنابراین یکی از ابهام‌های کشتی این است که حمید بنی‌تمیم به انتخابات ورود می‌کند یا نه؟ خودش سکوت کرده اما شواهد نشان از عزم او دارد هر چند که به نظر در این بخش هم نباید خیلی نگران بود و گذر زمان ابهام‌های این بخش را رفع می‌کند. او یکی از افراد سالم و جوان کشتی است که در کنار رسول خادم هم درس‌های زیادی را آموخته و می‌تواند انتخاب خوبی باشد اما هنوز ابهام دیگری هم برای کشتی وجود دارد.

این بار موضوع هیات‌های کشتی استان‌ها یکی از ابهام‌های بزرگ است که شاید نگران‌کننده‌ترین موضوع مربوط به آنها باشد. اهمیت این موضوع به این دلیل زیاد است که همه منتظر اعلام زمان برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی هستند اما 12 نفر از اعضای هیات‌های کشتی بازنشسته هستند و با توجه به قانون بازنشستگی هر چه زودتر باید این آقایان پست خود را ترک کنند. اتفاقی که می‌تواند برگزاری مجمع را تحت تاثیر خود قرار دهد. حتی می‌تواند در نتیجه مجمع هم تاثیرگذار باشد. موضوعی که باعث نگرانی است اینکه وزارت ورزش و جوانان چه می‌کند؟ آیا انتخابات هیات‌ها را ابتدا برگزار می‌کند و بعد به سراغ فدراسیون کشتی می‌رود یا بر عکس عمل می‌کند؟ مشخص شدن تکلیف این هیات‌ها الان از هر چیز مهم‌تر است؛ چرا که به مشخص شدن تکلیف فدراسیون کشتی هم کمک زیادی می‌کند. بنابراین باید نگرانی‌های دیگر را کنار گذاشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز