خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داد؛

ضرورت ثبت نام ناشران کتاب در سامانه توزیع کاغذ برای دریافت سهیمه کاغذ

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۳۹۳

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از راه اندازی سامانه توزیع کاغذ خبر داد و گفت: ناشران برای دریافت سهیمه کاغذ در این سامانه ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ابراهیم قاسمی، امروز 6 آذرماه در مراسم تقدیر از ناشران، نویسندگان و کتابفروشان به مناسبت هفته کتاب با اشاره به اینکه هفته کتاب امسال با شعار«حال خوش خواندن» نامگذاری شده است، گفت: یکی از شاخصه های توسعه فرهنگی، کتابخوانی است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه ایران در حوزه سرانه مطالعه در مقایسه با جوامع پیشرفته جایگاه مطلوبی ندارد، گفت: در اهمیت کتاب باید به فرهنگ مکتوب اشاره کرد و اینکه میراثی که از گذشتگان به نسل حاضر منتقل می شود از طریق میراث مکتوب است.

وی با اشاره به اینکه ایران به میراث مکتوب خود می بالد، گفت: آثار مکتوبی که از سوی بزرگان و شعرای ایرانی منتقل شده است موجب افتخار ایران است و این درحالی می باشد که در عصر حاضر ایران وضعیت مطلوبی در حوزه فرهنگ مکتوب ندارد.

قاسمی با بیان اینکه امید می رود به بهانه هفته کتاب پررنگ تر از گذشته در این حوزه ورود کنیم، گفت: راهکارهایی برای ترویج کتابخوانی از سوی وزارتخانه متبوع ارائه شده است که از آن جمله می توان به دخیل کردن ناشران در نمایشگاه بزرگ کتاب، حضور کتابفروشان در نمایشگاه های کتاب استانی و اجرای طرح فصلی کتاب در کتابفروشی ها اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال در طرح پاییزه کتاب 5 ناشر شرکت کردند، افزود: سامانه ای با عنوان سامانه توزیع کاغذ ایجادشده است که ناشران برای دریافت سهیمه کاغذ در این سامانه ثبت نام کنند.

به گفته قاسمی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان سال گذشته 105 میلیون تومان از ناشران خرید کتاب داشت که در مقایسه با استان های دیگر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این حوزه پیشتاز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز