خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

اجازه نمی‌دهیم مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت مشکوک‌الوصول شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۲۳۷

عضو هیات مدیره مجمع نمایندگان کارگران استان تهران معتقد است که اجرای شفاف‌سازی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به صورت مستمر ادامه یابد.

«رضا توسلی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به انتشار فهرست اعضای هیئت مدیره شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انتظار داریم که شفاف‌سازی در این وزارتخانه به صورت مستمر ادامه یابد و در آینده شاهد انتشار اطلاعات دیگری هم باشیم؛ چنانکه آقای شریعتمداری خود گفته است که اولین گامش شفاف‌سازی است تا جایی که از معاونان خود خواسته است، لیست فروش دارایی‌های وزارتخانه را منتشر کنند تا اموال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چوب حراج نخورد.

وی افزود: انتشار لیست اعضای هیات مدیره شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به فال نیک می‌گیریم و آن را یک اقدام قانونی و یک مطالبه می‌خوانیم. مطالبه‌ای که به همین جا ختم نمی‌شود.

عضو هیات مدیره مجمع نمایندگان کارگران استان تهران با بیان اینکه زنده کردن مطالبات سازمان تامین اجتماعی یک مطالبه همگانی از وزیر کار و سرپرست سازمان تامین اجتماعی است، افزود: امید است روند پیگیری و وصولِ مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت‌های گذشته و فعلی بیش از اینها رسانه‌ای شود؛ چراکه مسکوت ماندن ابعاد مختلف این ماجرا وعدم وصول مطالبات، تاکنون، آسیب‌های بی‌شماری را به سازمان تامین اجتماعی وارد کرده است، مطمئنا عدم پیگیری این مطالبات را مشکوک‌الوصول می‌نماید. از این رو اجازه نمی‌دهیم چنین اتفاقی بیفتد.

توسلی افزود: گنجانده شدن مطالبات سازمان تامین اجتماعی در پیش‌نویس بودجه سال ۹۸، قدمی رو به جلوست، اما کافی نیست. امیدواریم که نحوه پرداخت مطالبات در بودجه‌ به گونه‌‌ای باشد که سازمان تامین اجتماعی مجبور به مدیریت دارایی‌هایِ غیرنقدی نشود! قطعا پرداخت نقدی و به موقع مطالبات، می‌تواند به سازمان تامین اجتماعی در ایفای تعهدات یاری برساند.

وی با بیان اینکه علاوه بر وصول مطالباتِ سازمان تامین اجتماعی، تغییر ساختار مدیریتی سازمان تامین اجتماعی هم یک مطالبه است، گفت: تغییر ساختار مدیریتی سازمان تامین اجتماعی از خواسته‌های دیرینه جامعه کارگری است. بی‌شک تحقق این خواسته‌ها موجب وحدت و همدلی کارگران و افزایش بازدهی اقتصاد در دوران تحریم‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز