خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی در افتتاحیه ساختمان شورای عالی استان‌ها:

آنچه قرار بود شورا در 20 سال انجام دهد، اتفاق نیفتاد

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۵۱۴

رئیس شورای شهر با بیان اینکه در این 20 سال که از کار شورای شهر می‌گذرد آنچه قرار بود، اتفاق نیفتاد، گفت: اکنون وضعیت شوراها از حالت بالقوه به حالت بالفعل رسیده و فضا طوری است که می‌توانیم اقدامات جدی‌تر خود را آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس شورای شهر تهران در مراسم افتتاحیه ساختمان شورای عالی استان‌ها ضمن تبریک ایام میلاد پیامبر اکرم(ص) گفت: این روزها به پیشنهاد آیت الله منتظری و تایید امام خمینی‌(ره) به مناسبت فاصله بین دو ولادت بین اهل سنت و شیعه، هفته وحدت نامیده شد که این هفته را گرامی می‌داریم.

محسن هاشمی ادامه داد: این روزها باعث همبستگی اقوام در سطح ملی و همبستگی ملت‌ها در سطح بین‌المللی است امیدواریم نزدیکی جدی بین فرق و مذاهب اسلامی در دنیا ایجاد شود.

وی با بیان اینکه شورای عالی استان‌ها نماد بزرگ مردمسالاری در کشور است، اظهار کرد: با حدود 200 هزار عضو باید قدر این تشکیلات را بدانیم و کاملا از ظرفیتی که برای همگرایی در این جهت به وجود آمده، استفاده کنیم. امیدواریم بتوانیم در جهت اتحاد مذاهب در ایران و کاهش اختلافات در جهان اسلام کوشش کنیم.

هاشمی با اشاره به افتتاح ساختمان شورای عالی استان‌ها بیان کرد: امیدواریم این مکان میمون باشد و به کارشناسان و کمیسیون‌ها و اعضای شورای عالی استان‌ها اجازه دهد کار مطالعاتی و کارشناسی را به موقع انجام دهند و مدیریت شهری را تقویت کنند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بیش از دو دهه از آغاز کار شورای اسلامی شهر تهران گذشته بیان کرد: البته یک دهه طول کشید تا آیین‌نامه‌ها آماده شوند و اولین شورا در سال 77 آغاز به کار کرد. اکنون پنجمین شورای شهر را داریم و وضعیت شوراهای شهرها از حالت بالقوه به حالت بالفعل رسیده است. اکنون فضا به گونه‌ای است که می‌توانیم اقدامات جدی‌تر خود را آغاز کنیم و با کمک مجلس و دولت اختیاراتی را که قانون به ما داده، زنده کنیم.

هاشمی تاکید کرد: همه می‌دانیم در این 20 سال آنچه قرار بود، اتفاق نیفتاد و وظیفه ما مخصوصا با توجه به مشکلات دولت‌ها سنگین‌تر شده است. باید کلیه ذینفعان مربوطه دور هم جمع شوند و سازوکارهای لازم را ایجاد کنند؛ وظیفه سنگینی داریم تا به نتیجه برسیم.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه بیان کرد: یک سال و چند ماه از آغاز کار شورای شهر پنجم گذشته و با مشارکتی که مردم در این دوره در انتخابات شوراها داشتند و حضور چند برابری نسبت به دوره‌های قبل به هم رسانده‌اند، نگرش و توقعات آنان بالاتر رفته است و نباید کاری کنیم احساس ناامیدی کنند یا فکر کنند که ما نتوانسته‌ایم کار مهمی انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز