خبرگزاری کار ایران

شیخ در نطق میان دستور:

برخی از بدبینی‌های مردم حاصل کشمکش‌های کوتاه‌نظرانه مسئولان است

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۴۰۸

یک نماینده مردم تهران گفت: حوزه انتخابیه اینجانب چوب مرکز کشور بودن را می‌خورد بسیاری از مسئولان همین که می‌بینند بزرگترین دانشگاه‌ها، مراکز درمانی، نیروی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی، ساختمان‌ها، برج‌های پرزرق و برق در تهران است، بر این باورند که این حوزه برخوردار است و نیازی به توجه ویژه ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مهدی شیخ در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۳۰ آبان ماه) در نطق میان دستور خود با سلام و درود به روح پرفتوح امام رحمت‌الله علیه و شهداء به‌خصوص شهدای مدافع حرم و خانوده‌ای معظم ظهدا، جانبازان و ایثارگران و درود بیکران به ملت فداکار، فهیم و نجیب ایران اسلامی، گفت: هفته بسیج و دهه وحدت را گرامی می‌دارم، باتوجه به سیره حضرت رسول اکرم(ص) و لزوم وحدت حداکثری در این شرایط حساس ترجیح می‌دهم به جای پرداختن به مشکلات موجود، رویکرد دیگری در این نطق داشته باشم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه می‌دانیم مشکلات بسیار است از اقتصادی گرفته تا سیاست، اخلاق و ... البته دانستن نیز حق مردم است اما شاید وقت آن رسیده به جای نقد خارج از چهارچوب‌های اخلاقی که موجب اجماع مرکب بر بطلان همه گروه‌های سیاسی و فساد فراگیر مسئولان می‌شود، حفظ منافع ملی را اولویت خود قرار دهیم و توجه داشته باشیم همان‌گونه که حق مردم دانستن نقاط ضعف است، دانستن نقاط قوت نیز حق آن‌ها است.

وی با بیان اینکه اگرچه سینه مالامال از درد است اما آیا یکی از اهم وظایف ما به‌عنوان مسئولان ایجاد امید و مبارزه با یاس و ناامیدی نیست؟ افزود: مگر رئیس‌جمهور محوری‌ترین شعار خود را ایجاد امید و نشاط در جامعه قرار نداد؟ مگر جریان اصلاحات ایجاد امید در جامعه را خصوصا در صورت امکان اصلاح‌پذیری مشکلات به‌عنوان یک راهبرد انتخاب نکرد؟، مگر پیرو همین راهبرد نبود که لیست اصلاح‌طلبان، لیست امید و فراکسیون آن‌ها فراکسیون امید نام گرفت؟

شیخ ادامه داد: مگر مقام معظم رهبری در طول همه دولت‌ها ایجاد امید در جامعه و پرهیز از سیاه‌نمایی را به‌عنوان یک تکلیف برای خود و همه اعلام و بر همین اساس هم حرکت نکرده‌اند؟ لذا بهتر نیست گروه‌های سیاسی از اصولگرا و اصلاح‌طلب اندکی هم به بیان قوت‌های نظام بپردازند؟ چرا دستاوردهای مسئولان را صرفا به دلیل اینکه از حزب ما نیستند باید سیاه‌نمایی کنیم؟

برخی از بدبینی‌های مردم حاصل کشمکش‌های کوتاه‌نظرانه مسئولان است

عضو فراکسیون امید مجلس معتقد است پوشیده نیست که برخی از بدبینی‌ها و سیاه‌نمایی‌هایی که در ذهن مردم شکل گرفته حاصل کشمکش‌های کوتاه‌نظرانه ما مسئولان است حال که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی لحظه‌ای از سیاه‌نمایی و تخریب دست بر نمی‌دارند ما چرا خودمان آب در آسیاب آن‌ها بریزیم؟

وی با اعتقاد به اینکه دولت، مجلس، قوه قضائیه و سایر نهادهای نظام با تمام ایرادات و انتقاداتی بر آن‌ها وارد است بحمدالله در راستای منافع ملی حرکت می‌کنند و نباید به‌دلیل منافع شخصی و گروهی پا را از عدالت فراتر گذاشته و به جای انتقاد مصلحانه دست به تخریب زنیم، اضافه کرد: این نکته‌ای بسیار مهم است، همه باید توجه داشته باشیم که به دور از تخریب یکدیگر هر کدام وظیفه خود را به‌خوبی انجام داده و با انتقاد سازنده در جهت هم‌افزایی بیشتر حرکت کنیم.

شیخ یادآوری اینکه دولت در حال تدوین بودجه سال آینده است، گفت: مبادا باتوجه به مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و ناکارآمدی‌ها دست‌اندرکاران تدوین بودجه در نخستین قدم بودجه‌ بخش آموزش و فرهنگ را کاهش دهند!، باید توجه داشته باشیم که اکثر مشکلات حتی مشکلات اقتصادی ریشه در مشکلات آموزشی و فرهنگی دارند، همچنین درخواست دارم به مشکلات عمده کشور ازجمله معیشت، اشتغال‌زایی، آسیب‌های اجتماعی بهره‌برداری از بخش خصوصی و جذب نقدینگی توجه ویژه داشته باشید.

این نماینده مجلس همچنین درخصوص حوزه انتخابیه خود بیان کرد: حوزه انتخابیه اینجانب چوب مرکز کشور بودن را می‌خورد بسیاری از مسئولان همین که می‌بینند بزرگترین دانشگاه‌ها، مراکز درمانی، نیروی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی، ساختمان‌ها، برج‌های پرزرق و برق در تهران است، بر این باورند که این حوزه برخوردار است و نیازی به توجه ویژه ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهارکرد: اگر به آمارها مراجعه کنید متوجه می‌شوید تهران در اکثر حوزه‌ها همچون آموزشی، درمانی و امنیتی این شهر جزء محرومترین نقاط ایران است، بنابراین تقاضا دارم با تأمل بیشتر با این حوزه مواجه شوید و در حل مشکلات میلیون‌ها انسان محروم از امکانات اولیه آموزشی، فرهنگی درمانی، امنیتی و رفاهی کوشش مضاعفت کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز