خبرگزاری کار ایران

شیخ در گفت‌وگو با ایلنا:

رسانه ملی در برخی دولت‌ها بیشتر نقدکننده است/ اقتدار دولت را خدشه‌دار نکنیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۱۳۳

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: صدا و سیما در خصوص دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون بیشتر رویکرد انتقادی داشته و جنبه انعکاس مسائل دولت را از دست داده است.

مهدی شیخ در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به انتقاداتی که در ماه‌های اخیر و در پی بحران اقتصادی نسبت به دولت بیان می‌شود، گفت: همه ما از زاویه دید خودمان نقدهایی به دولت داریم؛ بنده هم نقدهایی دارم اما باید بدانیم در برهه کنونی شرایط دولت، شرایط سختی است.

وی ادامه داد: مشکلاتی که دولت امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کند هم ماحصل برخی اقدامات و اشتباهات گذشته و سنگ‌اندازی‌های داخلی و خارجی  است که در بعضی مسائل وجود دارد. وظیفه داریم در این شرایط سخت انتقادات را کنار گذاشته، دست در دست هم دهیم و کمک کنیم به دولت تا بتواند مشکلات را پشت سر بگذارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص توصیه مقام معظم رهبری به صدا و سیما برای انتقال تصویر درست از اقدامات دولت هم گفت: پیش از این نیز گفته‌ام که صدا و سیمای ما جنبه انحصاری دارد. در همه جای دنیا یک صدا و سیمای ملی وجود دارد که مواضع رسمی آن کشور را مطرح می‌کند و به نوعی سخنگوی دولت هم هست؛ در کنار آن هم رسانه‌های دیگر وظیفه انتقاد را به عهده دارند اما صدا و سیمای ما هم می‌خواهد سخنگوی نظام باشد و هم می‌خواهد به نوعی نقد کننده باشد در نتیجه ایجاد توازن بین این مساله سخت و دشوار است.

وی افزود: من مستقیم با مسئولان صدا و سیما صحبت کردم و متذکر شدم که باید این موضوع را حل کنند. در برخی دولت‌ها می‌بینیم که صدا و سیما بیشتر نقدکننده است و در برخی دولت‌های دیگر با چرخش دیگر نقد نمی‌کند که این مساله باید مدیریت شود. در خصوص دولت یازدهم و دوازدهم متاسفانه تاکنون بیشتر رویکرد انتقادی وجود داشته و آن جنبه انعکاس مسائل دولت را از دست دادند.

شیخ ادامه داد: دولت رسانه‌ای در اختیار ندارد که مسائلش را مطرح کند و اقداماتش را به سمع مردم برساند. اگر بحث دائما انتقادی پیش برود اما عملکرد دولت و مشکلات و تنگناها اعلام نشود، به مرور در تضعیف دولت نقش خواهد داشت و جنبه مقتدرانه دولت را خدشه‌دار می‌کند که نباید این کار را کرد. البته نمی‌خواهم بگویم صددرصد در این جهت بودند اما مجموع رویکرد به این سمت بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز