خبرگزاری کار ایران

انتشار بخش‌هایی از فایل‌های صوتی قتل خاشقجی :

خائن، حسابت را می‌رسیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۹۲۵

یک پایگاه اینترنتی در ترکیه بخش‌هایی از فایل‌های صوتی آخرین لحظات زندگی روزنامه‌نگار منتقد سعودی را منتشر کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه حریت، یک پایگاه اینترنتی در ترکیه بخش‌هایی از فایل‌های صوتی آخرین لحظات زندگی «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، را منتشر کرده است. 

منابع امنیتی گزارش داده‌اند که خاشقجی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول در تاریخ دوم اکتبر از سوی تیم ترور این کشور دستگیر شد. 

در یکی از این فایل‌های صوتی صدای خاشقجی به گوش می‌رسد که می‌گوید: «بازویم را رها کنید! دارید چه می‌کنید؟» 

گزارش‌ها حاکی از آن است که در این فایل صوتی، خاشقجی و واحد چهارنفره سعودی، واحد الف، به مدت هفت دقیقه با یکدیگر بگومگو می‌کنند.

آن‌ها سپس خاشقچی را به واحد ب تحویل می‌دهند. فایل صوتی چهاردقیقه‌ای این بخش نشان از درگیری لفظی، فیزیکی، کتک‌کاری و شکنجه دارد. 

به گزارش رسانه‌های ترک، یکی از کسانی که در این فایل‌های صوتی صدایش به گوش می‌رسد «ماهر عبدالعزیز مطرب»، سرکرده تیم اعزامی  ریاض به کنسولگری این کشور در استانبول، است. وی پس از آن‌که واحد ب خاشقجی را تحویل می‌گیرند به او می‌گوید: «خائن! حسابت را می‌رسیم!»

مقام‌های ترکیه گزارش داده‌اند که پس از تطبیق این صدا با فایل‌های ضبط‌شده در گمرک فرودگاه آتاتورک به این نتیجه رسیده‌اند که این فرد همان مطرب است. 

فایل‌های صوتی همچنین نشان از آن دارد که مطرب از محل اقامت کنسول عربستان ۱۹ بار با «سعود القحطانی» مشاور ارشد ولیعهد عربستان، تماس گرفته بود. 

صدای کتک‌کاری و شکنجه به مدت ۱۱ دقیقه ادامه می‌یابد و سپس به مدت یک ساعت و ۱۵ دقیقه سکوت برقرار می‌شود که احتمالا به دلیل استفاده سعودی‌ها از تجهیزات پارازیت‌انداز به‌وجود آمده است. 

سپس صدای سه مقام سعودی به گوش می‌رسد که از پله‌های کنسولگری به سرعت پایین می‌روند و یکی از آن‌ها تصاویر دوربین‌های مداربسته را پاک می‌کند. 

در یکی از فایل‌های صوتی صدای مردی به گوش می‌رسد که می‌گوید: «خیلی ترسناک است آدم لباس‌ها کسی را بپوشد که ۲۰ دقیقه پیش او را کشتیم!» این صدای «مصطفی المدینی» ۵۷ ساله و از اعضای تیم کشتار سعودی است که از قرار معلوم با پوشیدن لباس‌های خاشقجی قرار است خود را به‌عنوان او جا بزند و از سفارت خارج شود. 

وی پس از آن‌که از کوچک بودن کفش‌های خاشقجی شکایت می‌کند، اجازه می‌یابد که با دمپایی‌های خود از سفارت بیرون رود. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز