خبرگزاری کار ایران

عراق میانجی‌گری برهم صالح میان تهران و ریاض را تکذیب کرد

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۴۲۳

دفتر رسانه‌ای ریاست‌جمهوری عراق امروز -دوشنبه- برخی گزارش‌ها درباره نقش میانجی‌گری رئیس‌جمهوری این کشور برای پایان دادن به اختلافات تهران- ریاض را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بغداد الیوم، در بیانیه ‌دفتر رسانه­‌ای ریاست جمهوری عراق آمده است: «رسانه­‌های منطقه‌­ای به نقل از یک منبع غیر رسمی خبری را منتشر کردند مبنی بر اینکه ایران پیشنهاد مذاکره با عربستان را ارائه داده و برهم صالح رئیس جمهوری عراق نقش میانجی داشته و حامل پیامی از رئیس‌جمهوری ایران برای ریاض است».

در این بیانیه توضیح داده شده است: «ما این خبر را کاملا تکذیب و بر لزوم دریافت اطلاعات دقیق از منابع موثق و مورد اطمینان تأکید می­‌کنیم. این یکی از منشورهای حرفه رسانه است».

در بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری عراق توضیح داده شده است:‌ «در مورد جزئیات مربوط به دور اخیر سفرهای صالح نیز همان سخنان رئیس‌جمهوری در دیدارهای خود را تکرار می­‌کنیم مبنی بر اینکه عراق با توجه به لزوم دور بودن از پیامدهای منفی جنگ در منطقه تا جائی که بتواند هیچ نقش میانجی ایفا نمی­‌کند».

در ادامه بیانیه آمده است: «رئیس جمهوری تأکید کرد که عراق در چارچوب تلاش برای تثبیت دوستی و برادری در عین حفظ سیادت کامل و احترام به کشورهای دیگر، نقطه تلاقی منافع مشترک بین محیط عربی و منطقه‌­ای به شمار می‌رود».

برخی رسانه­‌های عربی اخباری را در مورد نقش میانجی برهم صالح برای پایان دادن به اختلاف­‌های ایران و عربستان سعودی منتشر کرده و گزارش داده بودند که وی حامل پیامی از تهران برای ریاض در این زمینه بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز