خبرگزاری کار ایران

طرح پائیزه کتاب با ١٦ کتابفروشی فعال در گیلان آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۱۳۶

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از آغاز چهارمین دوره پاییزه کتاب همزمان با بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در ١٦ کتابفروشی‌ عضو این طرح در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، حسین ابراهیمیان با اشاره به برگزاری دهمین دوره یارانه حمایتی از کتابفروشی‌ها در هفته کتاب، گفت: طرح پاییزه کتاب با شعار «حال خوش خواندن در پاییزه کتاب» دهمین گام در راستای اعطای یارانه نشر کتاب از طریق کتابفروشی‌ها است که از ٢٤ آبان همزمان با سراسر کشر در استان گیلان آغاز شده و تا چهارم آذر ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بر اساس این طرح، علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی صرفاً با همراه داشتن کارت ملی می‌توانند از تخفیف ١٥ تا ٢٥ درصدی خرید کتاب از کتابفروشی‌های عضو این طرح تا سقف یک میلیون ریال استفاده کنند، تصریح کرد: به منظور حمایت از نویسندگان تخفیف کتابهای تألیفی ٢٥ درصد و کتابهای ترجمه ١٥ درصد است؛ همچنین روز پنجشنبه (اول آذرماه) نیز که روز کتابگردی است تخفیفها بیشتر هم خواهد بود.

به گفته ابراهیمیان؛ علاقه‌مندان به کتاب در شهر رشت می‌توانند به کتابفروشی‌های «انتشارات جنگل جاودانه»، «انتشارات طاعتی»، «انتشارات وارسته»، «باقری»، «کتابسرای دیبا»، «شهر کتاب»، «ماه نو»، «مرکز فرهنگی آسمان»، «کودک و نوجوان باز باران» و «مژده» مراجعه نمایند.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: در سایر شهرهای استان نیز کتابفروشی‌های «روشنا» و «معلم» بندر انزلی، «خانه کتاب» و «شهر کتاب» لاهیجان، «خاوری» و «شهر کتاب» لنگرود عضو این طرح ملی هستند.

وی در پایان با اشاره به اجرای موفق طرحهای ملی «کتابفروشی به وسعت ایران» (آبان ٩٤)، «عیدانه کتاب» (نوروز ٩٥)، «تابستانه کتاب» (تیر و مرداد ٩٥)، «پاییزه کتاب» (آبان و آذر ٩٥)، «عیدانه کتاب» (نوروز ٩٦)، «تابستانه کتاب» (مرداد و شهریور ٩٦)، «پاییزه کتاب» (آذر ٩٦)، «عیدانه کتاب» (نوروز ٩٧) و «تابستانه کتاب» (مرداد و شهریور ٩٧) در گیلان، گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت http://tarh.ketab.ir/default.aspx مراجعه نمایند.

بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از ٢٤ آبان لغایت یکم آذرماه ٩٧ با مشارکت بیش از ٦٠ نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز