خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ملی استاندارد در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

تدوین «استاندارد مبارزه با فساد و رشوه‌خواری» تا ۲ سال دیگر

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۱۲۷

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور از تدوین «استاندارد مبارزه با فساد و رشوه‌خواری» تا ۲ سال دیگر خبر داد.

نیره پیروزبخت (رئیس سازمان ملی استاندارد کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تدوین استاندارد مبارزه با فساد و رشوه‌خواری گفت: تدوین استاندارد یک فرآیند نسبتا طولانی است، نه فقط استاندارد مبارزه با رشوه‌خواری بلکه تمام استانداردسازی ایزو یا سازمان بین‌المللی استاندارد تقریبا 5 سال زمان می‌برد.

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد کشور، استاندارد مبارزه با فساد و رشوه‌خواری هنوز نهایی نشده‌ و در مرحله بررسی قرار دارد.

او ادامه داد: دلیل طولانی بودن این پروسه این است که باید طرح برای همه اعضای سازمان ارسال و برای بررسی آن جلسات متعددی برگزار شود؛ پس از آن کمیسیون‌های متعدد مجلس چندین بار آن را بررسی و نتیجه نهایی را اعلام می‌کنند، از این رو فکر می‌کنم زمان زیادی برای آن لازم است.

پیروزبخت تصریح کرد: این فرآیند تقریبا در کشورهای عضو ایزو مثل ایران وجود دارد، اما ما نمی‌گذاریم؛ 5 سال طول بکشد. در حال حاضر کمیسیون‌های اولیه را تشکیل داده‌ایم و در حقیقت ارزیابی اولیه را با دستگاه‌هایی از جمله ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی انجام دادیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور خاطرنشان کرد: بنابراین استاندارد مبارزه با فساد و رشوه‌خواری برایمان روشن است و از این به بعد باید در کمیسیون‌های کارشناسی روی آن کار کنند و امیدوارم ظرف کمتر از دو سال این استاندارد تدوین شود.

او درباره اجرایی شدن استاندارد مبارزه با فساد و رشوه‌خواری گفت: بعد از اینکه این استاندارد را اعلام کردیم، اجرایی شدن آن به عهده دستگاه‌های مربوطه در این زمینه است. به عنوان مثال دستگاه‌های نظارتی برای هر سازمان و دستگاه برای اجرای استاندارد یک مقرراتی را مشخص می‌کند که باید طبق آن عمل کنند.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور در پایان تاکید کرد: بیشتر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در رابطه با استاندارد مبارزه با فساد و رشوه‌خواری کار می‌کند، در حالی که بسیاری از استانداردهای مسئولیت‌های اجتماعی به حقوق شهروندی برمی‌گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز