خبرگزاری کار ایران

جانشینان نیمکت استقلال در جنوب به خط شدند!

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۹۶۲

استقلال خوزستان این روزها شرایط خوبی ندارد. این تیم از 12 بازی تنها 10 امتیاز به دست آورده و در رده چهاردهم جدول قرار گرفته. نتایج هفته‌های اخیر آبی‌پوشان اهوازی که با شکست‌های سنگین همراه بود، باعث شد مسوولان باشگاه به دنبال تغییر در کادرفنی باشند تا بلکه به تیم شوک وارد کنند.

به گزارش ایلنا، به نظر می‌رسید با رفتن داریوش یزدی از استقلال خوزستان، عبدا... ویسی، سیروس پورموسوی و صمد مرفاوی گزینه‌های اصلی این تیم برای جانشینی یزدی باشند اما هر 3 مربی اعلام کردند تا به حال هیچ مذاکره‌ای با آنها صورت نگرفته و البته با شرایطی که وجود دارد، تمایل چندانی هم برای کار با این تیم ندارند. حالا باید منتظر ماند و دید در نهایت کدام سرمربی هدایت آبی‌پوشان اهوازی را به عهده خواهد گرفت.

استقلال خوزستان شروع خوبی در لیگ برتر داشت اما در ادامه نتوانست به پیروزی برسد. آبی‌پوشان اهوازی که در ابتدا گزینه اول سقوط به حساب می‌آمدند با نتایج خوبی که می‌گرفتند، داشتند ذهنیت‌ها را تغییر می‌دادند که ناگهان همه چیز تغییر کرد. این تیم در هفته‌های اخیر شکست‌های سنگینی خورد که جای تعجب داشت. البته عوامل زیادی در این شکست‌ها دخیل بود. از بی‌پولی، بی‌تجربگی بازیکنان تا بحث کسر 6 امتیاز از این تیم به دلیل بدهی به دیوید سارکونی که تمرکز بازیکنان را به هم زد. در هر صورت، استقلال خوزستان که در میانه‌های میدان جا گرفته بود به رده‌های پایین رسید تا باز هم بحث سقوط این تیم پیش بیاید. شرایط استقلال خوزستان آنقدر بد است که چاره‌ای جز تغییر کادرفنی وجود نداشت. این مساله قرار بود در جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال خوزستان (که البته چندی پیش دچار تغییر شده بود) مطرح شود اما 2 عضو هیات مدیره در جلسه شرکت نکردند. نعمتی و جمال‌پور 2 عضو هیات مدیره باشگاه استقلال خوزستان بودند که در جلسه حضور پیدا نکردند. در ابتدا به نظر می‌رسید هر کدام مشکلی داشتند که به این جلسه نیامدند اما طولی نکشید که خبر رسید هیات مدیره باشگاه استقلال خوزستان دچار یکسری اختلافات شده که همین مساله باعث غیبت 2 عضو آن شده.

 نکته جالب‌تر این است که محمداسد مسجدی مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود هیات مدیره باشگاه به این نتیجه رسیده که او برود بهتر است و اگر چنین بود تا ساعت 10 صبح سه‌شنبه (22 آبان) این مساله را اعلام می‌کنند اما خبری از اعلام نشد. در حالی که همه منتظر اعلام مسجدی در رابطه با تکلیف سرمربی تیم بودند، محمد رحیمی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال خوزستان در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود رفتن داریوش یزدی از این تیم قطعی شده و سرمربی جدید تا امروز (23 آبان) مشخص خواهد شد.

با قطعی شدن جدایی داریوش یزدی از استقلال خوزستان که البته رسمی هم اعلام نشده و مدیرعامل در رابطه با آن سکوت کرده، حالا بحث گزینه‌های سرمربیگری آبی‌پوشان به سوژه داغی تبدیل شده. در ابتدا شاید خیلی‌ها ذهن‌شان به سوی عبدا... ویسی سرمربی پیشین این تیم برود اما او ظاهرا شرایط را برای حضور در کنار آبی‌پوشان اهوازی مساعد نمی‌داند: «هیچ صحبتی با من در مورد استقلال خوزستان نشده. البته این تیم شرایط خاصی دارد که فکر نمی‌کنم هر مربی بپذیرد آنجا کار کند. استقلال خوزستان به لحاظ بازیکن مشکل دارد و به لحاظ مالی هم که شرایطش خیلی سخت و متفاوت است. در واقع مشکلات مالی به صورتی است که به نظر نمی‌رسد بتوان در نیم فصل بازیکن گرفت. به همین دلیل کار سخت است. البته من باز هم می‌گویم هیچ صحبتی با من درباره حضور در این تیم نشده.»

با توجه به اینکه احتمال دارد هفته آینده به دلیل پرداخت نشدن مطالبات دیوید سارکونی 6 امتیاز از استقلال خوزستان کسر شود، هیچ مربی ظاهرا نمی‌خواهد ریسک کند و حضور در استقلال خوزستان را بپذیرد، مگر اینکه از سوی باشگاه این اطمینان را پیدا کند که می‌تواند با خیال راحت کارش را پیش ببرد و هم بازیکن بگیرد و هم اینکه دغدغه مالی نداشته باشد. در ابتدای فصل صمد مرفاوی یکی از گزینه‌های استقلال خوزستان بود که حتی قرارداد هم امضا کرد اما در نهایت به دلیل مشکلات، کنار رفت. حالا شاید خیلی‌ها او را گزینه آبی‌های اهوازی بدانند اما ظاهرا چنین نیست: «تا الان هیچ مذاکره‌ای از سوی باشگاه استقلال خوزستان با من صورت نگرفته. این تیم بازیکن می‌خواهد. اگر بشود نیم فصل بازیکن گرفت شاید بتوان کاری کرد اما با توجه به اینکه گفته می‌شود 6 امتیاز از تیم کسر خواهد شد، شرایط سخت‌تر می‌شود. به هر حال من مربی نیستم که با من مذاکره نشده باشد و بگویم مذاکره شده. نه، تا الان هیچ مذاکره‌ای با من نشده.»

یکی دیگر از نفراتی که شاید بتوان از او به‌عنوان گزینه سرمربیگری استقلال خوزستان نام برد، سیروس پورموسوی است. پورموسوی که سابقه چند فصل مربیگری و سرمربیگری در استقلال خوزستان را دارد، این روزها بدون تیم است. ظاهرا مذاکراتی‌ به صورت غیرمستقیم با پورموسوی صورت گرفته اما او این مذاکرات را جدی نمی‌گیرد: «بله، هفته گذشته با من به صورت غیرمستقیم صحبت شده بود اما تا چیزی به صورت رسمی انجام نشود، نمی‌توان در مورد آن نظر داد. به هر حال باید مذاکرات به صورت رو در رو انجام شود تا دید شرایط چطور است و آیا می‌توان همکاری کرد یا نه.»

تا الان به نظر نمی‌رسد مسوولان باشگاه استقلال خوزستان شانسی برای انتخاب یک مربی بومی و نسبتا کارنامه‌دار داشته باشند. بر این اساس هیچ بعید نیست آنها به سراغ مربیان بومی دیگری بروند که تا به حال سرمربیگری را تجربه نکرده باشند. مثلا سیروس نعمتی‌نژاد که در ابتدای فصل هم از او به‌عنوان سرمربی جدید استقلال خوزستان یاد می‌شد اما در نهایت توافق لازم صورت نگرفت. به هر حال این روزها شرایط استقلال خوزستان خوب نیست و وضعیت سرمربی تیم در بلاتکلیفی قرار دارد. حالا باید منتظر ماند و دید فردایی که مدیرعامل و عضو هیات مدیره باشگاه استقلال خوزستان از آن صحبت می‌کردند چه زمانی می‌رسد و چه روزی سرمربی جدید تیم مشخص و معرفی خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز