خبرگزاری کار ایران

ذاکری عنوان کرد:

شورای رشت از وظیفه اصلی خود یعنی نظارت بر عملکرد شهرداری فاصله گرفته است

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۶۰۶

عضو شورای شهر رشت گفت: شورای رشت از وظیفه اصلی خود یعنی نظارت، فاصله گرفته است.

به گزارش ایلنا از رشت، بهراد ذاکری با اشاره به مرگ پاکبان رشت اظهار کرد: جدای از ناراحتی روحی برای خانواده آن مرحوم و مدیران شهرداری، تنها چند روزی حساسیت به این قشر زحمت کش زیاد می شود.

عضو شورا در نطق شصت و دومین جلسه شورای شهر رشت افزود: امروز فجایع انسانی اعم از مادی و معنوی در شهرداری دیده می شود. متاسفانه شورای شهر از دور نخست تاکنون از وظیفه اصلی خود یعنی نظارت فاصله گرفته است و نظارتی بر عملکرد شهرداری ندارد.
 
عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت تصریح کرد: در جلسات کمیسیون بهداشت شورا بارها به معاونت خدمات شهری تذکر دادیم تا شرایط ایمنی در حین کار را رعایت کنند اما با وجود چندین تذکر نتوانستیم وسایل ایمنی را برای شرکتهای طرف قرارداد اجبار نماییم.
 
وی افزود: در بحث قراردادها نیز هیچ نظارتی بر شرکت های خدماتی نداریم و شرکتها به کارگران آموزش ایمنی و بهداشت نمی دهند و برای ایمنی و معاینات پزشکی کارگران هزینه نمی کنند. اگر قراردادهای میلیونی بسته می شود ما اعضای شورا باید نظارت داشته باشیم و تذکر دهیم و جلوی فساد را بگیریم.
 
ذاکری ادامه داد: امروز در حق کارگران اجحاف می شود و کارگران به استثمار گرفته می شوند. باید سرپرست شهرداری و شرکت طرف قرارداد در شورا حاضر شده و توضیح دهند با وجود تذکرهای مکرر چرا پاسخگو نیستند.
 
عضو شورای شهر رشت ادامه داد: بعنوان نمونه، پروژه ژ۵ هیچ طرح مطالعه شده ای ندارد، هنوز سرمایه گذار آن مشخص نیست ولی کلنگ اجرای آن را به زمین زده ایم!
 
وی بیان کرد: مردم ما را شورای شهر می دانند و نه شهرداری. استاندار باید توضیح دهد، کارگروهی که شورا خواسته چرا تشکیل نمی دهد. این کارگروه می تواند تعاملی بین ادارات در زمان فقدان مدیریت واحد شهری ایجاد کند.
 
ذاکری ادامه داد: باید به وظیفه اصلی خود در شورا برگردیم، باید برای مقابله با سیستم فاسد اداری، پیمانکاران متخلف و… اقدام کنیم و اگر شورا به وظیفه اصلی خود برگردد، حداقل یک اقدام کوچک انجام داده و اعتماد مردم را به شورا برگردانیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز