خبرگزاری کار ایران

نقد سریال ممنوعه یا نقد توقیف کنندگان سریال ممنوعه !!!!

کد خبر : ۶۹۰۲۵۷

در نگاه اول میتوان با توجه به قسمت های اولیه ، عواملی که باعث توقیف و اختلال در پخش این سریال شده اند را به قضاوت زود هنگام متهم کرد.

سریال ممنوعه یکی از سریال های جذاب شبکه نمایش خانگی می باشد که اخیرا به دلایلی توقیف شد و پس از آن نیز در روز های پایانی ماه صفر، کارگردان و سرمایه گذاران این سریال خبر از حل مشکلات و شروع مجدد پخش پس از پایان ماه صفر دادند.

نقد سریال ممنوعه یا نقد توقیف کنندگان سریال ممنوعه !!!!

علت توقیف سریال ممنوعه چه بود؟

پس از انتشار سه قسمت از این سریال و در آستانه ماه محرم الحرام، خیل عظیمی از نقد ها به سوی این سریال شبکه نمایش خانگی روانه شد که غالب آنها بخاطر وجود یک سکانس در قسمت های اول این سریال بود که رفتاری نامناسب را به نمایش می گذاشت.

اما نکته ای که در این نقد ها بسیار واضح بود، عدم توجه نقدکنندگان به رده سنی مخاطبین این سریال بوده است که بسیار مورد توجه تولیدکنندگان و پخش کنندگان این سریال بود.

این سریال برای نوجوانان و جوانان تولید شده است که مسائلی از این قسم را به وضوح در زندگی روزمره خود می بینند و نمیتوان آنها را مسائل جدیدی دانست که توانایی ایجاد بار منفی برای مخاطب را داشته باشد.

از طرفی، سریال ممنوعه این واقعیت را به صورتی مناسب و در راستای آگاهی بخشی و جلوگیری از آسیب ها به نمایش گذاشته است و سعی این سریال شبکه نمایش خانگی بر فرهنگ سازی و عبرت آموزی برای جوانان بوده است.بطوریکه مخاطبین این مجموعه نمایشی، درست زمانی که آرزو میکنند مشابه نقش اول این سریال پدری پولدار داشته باشند و به دلیل وضع مالی مناسب به کلیه مسائل اخلاقی و غیر اخلاقی دسترسی داشته باشند،ناگهان با مشاهده عواقب این موارد و رفتار های ناشایست و مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی توسط او، از رفتار های تکانشی او بیزار شده و او را شخصیتی منفور مییابند.از طرفی شخصیت وی را بر خلاف ظاهرش شخصیتی افسرده و دل خسته مییابند.

البته در قسمت های اول مجالی برای نقد کامل در مورد این سریال به وجود نیامد چرا که هنوز مقدمه سریال در حال چیده شدن بود.

با این وجود با توجه به تاکید کارگردان و حتی آقای داروغه زاده بر اینکه باید بگذاریم تا چند قسمت دیگر نیز پخش شود تا بتوانیم در مورد این سریال قضاوت کنیم، پس از حمله به این سریال در مدت کوتاهی جلو انتشار سریال گرفته شده و پخش آن برای مدتی به تعویق افتاد.

نقد توقیف کنندگان سریال ممنوعه به انصاف نزدیکتر است

بالاخره پس از مدتی انتظار خبرهایی در مورد انتشار ممنوعه در هفته آتی منتشر می شد ولی با این حال پخش سریال همچنان اتفاق نمی افتادو بهانه های مختلف نظیر درخواست هایی مبنی بر نیاز به ساخت قسمت های بیشتر برای بازبینی و دادن نظر قطعی در مورد سریال، در نهایت در اواخر مهر ماه کارگردان و سرمایه گذاران این سریال با انتشار پیامی ویدیویی در صفحه اینستاگرام این سریال، از اتمام فرآیند های اداری و اجازه انتشار سریال پس از ماه صفر خبر دادند.

البته هنوز هم نمیتوان در مورد درست یا اشتباه بودن این اختلال در پخش نظر قطعی داد اما در ظاهر آن را میتوان اتفاقی ناخوشایند دانست چرا که باعث ناراحتی مخاطبین این سریال شده است.

و همچنین در نگاه اول میتوان با توجه به قسمت های اولیه ، عواملی که باعث توقیف و اختلال در پخش این سریال شده اند را به قضاوت زود هنگام متهم کرد.

این سریال هر هفته دوشنبه از طریق شبکه نمایش خانگی پخش می شود و مخاطبین این سریال جذاب میتوانند برای دانلودسریال ممنوعه و همچنین سایر سریالها  به پورتال سبزپندار مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز