خبرگزاری کار ایران

با حضور نماینده و سفیر ایران؛

گفت‌وگوهای صلح افغانستان در مسکو برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۷۵۱

نشست بین‌المللی تحت عنوان گفت‌‌وگوهای صلح افغانستان امروز به میزبانی مسکو و با حضور نمایندگانی از ۱۲ کشور شامل روسیه، ایران، چین، هند، پاکستان، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان و افغانستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست که با حضور رسول اسلامی، دستیار وزیر امور امور خارجه و مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه برگزار شد، راهکارهای دستیابی به صلح و ثبات در افغانستان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.  

اسلامی نماینده کشورمان در این نشست گفت: تلاش ما و کشورهای منطقه این است تا کمک کنند و با نظراتی که ارائه می‌دهند اجلاس موفق شود. 

در این نشست سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هم ضمن انتقاد از اقدامات کشورهای فرامنطقه‌‌ای در افغانستان از عزم راسخ برای تسریع روند آشتی ملی در افغانستان خبر داد و اظهار داشت: روسیه – ایران و دیگر شرکای منطقه ای عزم راسخ دارند با تلاش دسته جمعی روند آشتی ملی را در افغانستان سرعت ببخشند. 

وزیر امور خارجه روسیه در نشست صلح افغانستان در مسکو گفت که از افغانستان نباید به مثابه میدان بازی‌های ژئوپلتیک استفاده شود.

وی در ادامه بر اهمیت حفظ تمامیت ارضی افغانستان تاکید کرد و افزود: روسیه خواهان افغانستان یکپارچه است که در آن، تمام مردم این کشور در فضأی صلح و ثبات زندگی کنند. من یقین دارم که سایر شرکت‌کنندگان در این نشست نیز از چنین رویکردی پیروی می‌کنند و همه ما منافع ملی مردم افغانستان را اساس قرار می‌دهیم.

به گزارش «اسپوتنیک»، لاوروف ادامه داد: هیچ کسی نباید به بازی‌های ژئوپلتیک در افغانستان فکر کند، تبدیل کردن افغانستان به میدان بازی‌های ژئوپلتیک بازیگران خارجی عواقب خطرناکی برای افغانستان و همسایه‌های این کشور دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز