خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه اسپانیا:

در برابر عربستان سعودی سر خم نکرده‌ایم/ ریاض از شرکای تجاری مهم مادرید است

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۳۱۱

وزیر امور خارجه اسپانیا تأکید کرد که کشورش در برابر عربستان سعودی سر خم نکرد بلکه روابط تجاری خود با این کشور را به موازات دفاع از ارزش‌ها و اصول مورد اعتقاد حفظ کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «جوزپ بورل» وزیر امور خارجه اسپانیا در واکنش به اتهام «ادویا ولانویا» سناتور این کشور مبنی بر سکوت کشورش در قبال قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار مقتول سعودی گفت که عربستان یکی از شرکای تجاری اسپانیا در منطقه است. 

وی گفت: «اسپانیا قتل خاشقجی را محکوم کرد و این جنایت را حمله به آزادی رسانه‌ها برشمرد، ما خواستار شفافیت در این موضوع و تحویل عاملان این جنایت به عدالت هستیم». 

وزیر امور خارجه اسپانیا در توجیه تهاجم عربستان سعودی به یمن گفت: «این اقدام، قانونی و مورد حمایت سازمان ملل است». 

ریاض در ۲۰ اکتبر گذشته به قتل خاشقجی در کنسولگری کشورش بر اثر مشاجره با افراد حاضر در این مکان اعتراف و از بازداشت ۱۸ سعودی خبر داد. هنوز مکان جسد مقتول مجهول است. 

دادستان کل ترکیه چند روز قبل اعلام کرد که خاشقجی به محض ورود به کنسولگری استانبول برای دریافت اسناد ازدواج بر اساس یک توطئه از پیش طراحی شده خفه و جسدش قطعه قطعه شده است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز