خبرگزاری کار ایران

از سئول تا بهارستان؛ بازنشسته ها در رفت و آمد

لاریجانی به مدیران فدراسیون فوتبال: باید بروید/ یکشنبه، پایان علنی عصر تاج؟

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۱۸۲

دیدار با رییس مجلس برای روسای فدراسیون فوتبال خوشایند نبود و آنها در این جلسه اخبار بدی را از زبان علی لاریجانی شنیدند.

به گزارش ایلنا، قانون منع به کارگیری بازنشستگان، روسای فدراسیون‌های مختلف را درگیر خود کرده و آنها از هر حربه ای برای ماندن بر سر پستهای خود استفاده می‌کنند. در راس این فدراسیون‌ها، فدراسیون فوتبال قرار دارد که مدیران آن معتقدند این فدراسیون دولتی نیست و شامل این قانون نمی‌شود.

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال ایران نیز در مصاحبه‌های گوناگون بر این نکته تاکید داشته و اعلام کرده که نگرانی برای از دست دادن جایگاه خود ندارد زیرا فدراسیون فوتبال یک نهاد خصوصی است و شامل این قانون نمی‌شود اما واقعیت چیزی دیگری است که مدیران این فدراسیون را به مجلس و دیدار با رییس مجلس کشانده است.

 مهدی تاج، علی کفاشیان، محمود اسلامیان، احمدرضا براتی رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال و  برخی اعضای هیئت رئیسه فدراسیون صبح امروز (سه‌شنبه) به مجلس شورای اسلامی رفتند و در خصوص بحث منع به کارگیری بازنشسته‌ها جلسه‌ای با علی لاریجانی، رئیس مجلس و علی مطهری نایب رئیس مجلس برگزار کردند.

لاریجانی درباره اینکه گفته می شود فدراسیون فوتبال غیر دولتی است، بیان کرد: «در گذشته هم بارها عنوان شده که فدراسیون فوتبال نیز مانند سایر فدراسیون های ورزشی به هیچ وجه دولتی نیست و از نظر قوانین نیز وزارت ورزش دخالتی در عزل و نصب های این فدراسیون ورزشی ندارد که در این راستا اگر شبهه‌ای هم وجود داشته باشد، قابل رفع است.»

وی در ادامه گفت: «این موضوع کاملا روشن است که دولت‌ در عزل و نصب فدراسیون‌ها هیچ نقشی ندارند، اگر نیاز است در این زمینه مجلس می‌تواند به صورت مکتوب این مسئله را برای فدراسیون روشن کند تا فدراسیون بر این اساس با فیفا مکاتبه داشته باشند تا مسئله برای فیفا هم شفاف شود.»

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: «معاونت قوانین مجلس نیز همزمان با نامه ای که شما از فیفا برای بنده ارسال کردید، درخصوص دولتی یا غیردولتی بودن فدراسیون ها و قانون اخیر مجلس گزارش مبسوطی را ارائه کرده است که درخصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان صراحتاً اعلام شده فدراسیون فوتبال به ۵ دلیل مشمول این قانون خواهد شد.»

لاریجانی ضمن تبریک بابت موفقیت های اخیر در فوتبال، ادامه صحبت های خود را اینگونه مطرح کرد: «مدیران فدراسیون‌ فوتبال بدون دخالت دولت و بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال برگزیده می شوند ولی شامل قانون بازنشستگی خواهند شد. اما اینکه در آینده آیا شما بتوانید از قانون خود را مستثنی کنید یا خیر، موضوع دیگری است که نیازمند طرح و لایحه ای مجزاست و یقیناً به زمان اجرای قانون فعلی نخواهد رسید.»

وی درباره اینکه انتخابات فدراسیون فوتبال بر اساس قوانین فیفا نباید تحت تاثیر اشخاص ثالث قرار داشته باشد، تاکید کرد: «با قانون مجلس این انتخابات به هیچ عنوان تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت، در واقع مجلس قانونی برای ورزش کشور وضع نمی کند، بلکه این قانون برای تعیین تکلیف بازنشستگان کشور است.»

 بدین ترتیب رئیس مجلس به صورت رسمی اعلام کرد که مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال نیز باید در مهلت تعیین‌شده از فدراسیون بروند چرا که قانون شامل حال آنها نیز می‌شود. با این وجود و پس از توضیحات مسئولان فدراسیون، علی لاریجانی به آنها اعلام کرد که جلسه‌ای دیگر این بار با رئیس اداره قوانین مجلس برگزار کنند. قرار است این جلسه یکشنبه آینده برگزار شود.

 مهدی تاج رییس، محمدرضا ساکت دبیرکل، علی کفاشیان و حیدربهاروند نواب رییس و محمود اسلامیان و فریدون اصفهانیان نیز از اعضای هیات رییسه فدراسیون مدیران اصلی بازنشسته ای هستند که درباره ماندن یا رفتن شان ابهام هایی وجود داشت اما با حرف های لاریجانی در این خصوص به نظر می رسد طی روزهای آینده از فوتبال رفتنی شوند و صندلی شان را به افراد دیگری بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز