خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس‌جمهوری چین:

حاضریم برای حل اختلاف‌ها با واشنگن گفت‌وگو و همکاری کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۰۵۹

معاون رئیس‌جمهوری چین گفت که با نگاه منفی و برآمده از خشم نمی‌توان با مشکلاتی دست و پنجه نرم کرد که در اقتصاد جهانی سر بر آورده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «وانگ کیشان»، معاون رئیس‌جمهوری چین، گفت که پکن حاضر است برای حل اختلاف‌های تجاری با واشنگتن گفت‌وگو و همکاری کند، چراکه این دو اقتصاد برتر جهان از این درگیری لطمه خواهند دید. 

وانگ در گفت‌وگو با بلومبرگ گفت: «چین و ایالات متحده در پی همکاری‌های عظیم‌تر در زمینه تجارت و اقتصاد هستند.»

وی افزود: «طرف چینی حاضر است با ایالات متحده درباره نگرانی‌های مشترک دو طرف گفت‌وگو کند و به راه‌حلی مقبول دو طرف دست یابد.»

او گفت: «جهان امروز با مسائل بسیاری مواجه است که نیازمند همکاری نزدیک میان چین و ایالات متحده است. اعتقاد راسخ ما این است که دو کشور از همکاری سود می‌برند و از مواجهه لطمه می‌بیند.»

معاون رئیس‌جمهوری چین در ادامه گفت: «با نگاه منفی و برآمده از خشم نمی‌توان با مشکلاتی دست و پنجه نرم کرد که در اقتصاد جهانی سر بر آورده است. تنش و مانع‌تراشی نیز کمکی به حل مشکلات نمی‌کند. این اقدام‌ها در عوض تنها به آشفتگی در بازار جهانی دامن می‌زند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز