خبرگزاری کار ایران

امیر حیدری:

فرصت برای تجاوز دشمن به خاک میهن اسلامی را نخواهیم داد

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۹۴۹

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: لحظه‌ای فرصت برای تجاوز دشمن به خاک میهن اسلامی را نداده و نخواهیم داد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفدهمین دوره آموزش نظری معارف جنگ شهید صیاد شیرازی، در جمع اساتید، فرماندهان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری گفت: اتحاد و همدلی رزمندگان ارتش، سپاه و بسیج مردمی در دوران دفاع مقدس، دشمن بعثی را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت و این اتحاد رمز پیروزی آن ها بود.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام محدودیت‌‌‌‌ها، تنگناها و کاستی‌‌‌ها با بهره‌‌‌‌‌‌گیری از تدابیر حکمیانه امام خمینی (ره) و حمایت‌‌‌های بی‌‌‌دریغ ایشان، موفق شد با تداوم و استمرار عملیات‌های خود در دفاع مقدس، نیروهای متجاوز را در جبهه‌‌‌ها متوقف و مجبور به انتخاب حالت پدافندی کند. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش ضمن تجلیل از یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: ارتش در دوران پرافتخار دفاع مقدس بیش از ۴۸ هزار نفر از کارکنان خود را در راه اسلام و انقلاب اسلامی تقدیم کرد.

حیدری با اشاره به اقدامات این نیرو درخصوص پاکسازی مناطق مین‌‌گذاری شده تصریح کرد: از زمان جنگ تحمیلی تا به امروز تعداد زیادی از کارکنان نیروی زمینی ارتش مشغول مین‌‌‌زدایی در مناطق مرزی هستند و در راستای ماموریت خطیر پاکسازی میادین مین تا به امروز تعداد زیادی شهید و جانباز تقدیم این انقلاب کرده است.

وی درخصوص فعالیت‌‌های نیروی زمینی در چند سال اخیر خاطرنشان کرد: ده‌ها روستا و زمین‌‌های بسیار وسیع حاصلخیز از وجود مین پاکسازی شده تا فعالیت‌‌‌‌های کشاورزی، اقتصادی، دامداری و باغداری بر روی این زمین‌‌‌ها صورت گیرد و همچنین بسیاری از زمین‌‌‌‌های پاکسازی شده از مین جهت اکتشاف، استخراج و عبور تاسیسات و لوله‌‌های نفتی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در راستای تدابیر فرمانده معظم کل قوا، ۱۷ تیپ متحرک هجومی در نزاجا تشکیل شده که این تیپ‌‌‌ها از قدرت هجومی بسیار بالایی برخوردار هستند و چهار تیپ واکنش سریع را به وجود آورده‌‌‌‌ایم که تمامی افرادی که در این تیپ‌‌‌ها مشغول به خدمت و از کارکنان زبده و ورزیده نیروی زمینی ارتش هستند.

حیدری اضافه کرد: سازماندهی تیپ ۵۵ هوابرد به عنوان تیپ متحرک هجومی، تغییر ساختار یگان‌‌‌های زرهی از لحاظ سازمانی و تبدیل یگان‌‌‌های پیاده نظام به یگان‌‌‌های متحرک مکانیزه از عمده فعالیت‌های این نیرو در راستای ایجاد نیروی زمینی جدید و منسجم است.

این مقام ارشد ارتش با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در عرصه‌های مختلف افتخارات زیادی را در کارنامه خود به ثبت رسانده ابراز داشت: این نیرو همواره با توکل بر خداوند متعال و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و کارکنان متخصص، ورزیده، جوان و به کارگیری تجهیزات نوین لحظه‌ای فرصت برای تجاوز دشمن به خاک میهن اسلامی را نداده و نخواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز