خبرگزاری کار ایران

در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان مطرح شد؛

ترویج و آموزش صنایع دستی در زندان‌ها افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۷۶۲

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان گفت: ترویج و آموزش هنرهای سنتی و صنایع دستی در زندان‌ها موجبات برنامه‌ریزی در کسب در آمد و پایداری خانواده‌های قشرهای آسیب دیده خواهد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، دیدار شهرود امیر انتخابی مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت برگزار شد.

شهرود امیر انتخابی در این دیدار با اشاره به وجود بی رویه کالاهای چینی در بازار گیلان، نظارت بر کالاهای وارداتی و بازارچه های صنایع دستی را باعث جان بخشی به صنایع گیلانی دانست و گفت : با حمایت های همه دستگاه ها در این بخش، حمایت از اشتغال روستایی و در آمدزایی اقشار آسیب پذیر و کم درآمد صورت خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ترویج و حمایت از تولید صنایع دستی در بین زندانیان پرداخت و گفت : برنامه ریزی به منظور ارتقا کسب و کار در بین زندانیان با ترویج و آموزش های لازم میسر و این مهم از برنامه‌های خاص در اداره کل خواهد بود.

امیر انتخابی گفت : برنامه ریزی در طرحهای روستایی و زنده نگداشتن آیین و رسوم های گیلانی و تقویت سفرهای ارزان قیمت میتواند در توسعه گردشگری داخلی اثر گذاشته و حضور گردشگران خارجی در استان و ارز آوری و تقویت اقتصاد استان را به دنبال داشته باشد .

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به بازدید کارشناسان و ناظران یونسکو به منظور ثبت جهانی جنگلهای هیرکانی افزود : ثبت جهانی جنگلهای هیرکانی به منظور بازدید گردشگران داخلی و خارجی توام با حفظ و نگهداری آن معنا خواهد گرفت و ان شاءالله با حمایتهای مسئولان استانی و نظارتهای تخصصی در ثبت این میراث خدادادی تسریع خواهد شد.

آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت نیز در این دیدار با اشاره به بلند منشی و بلند نظری گیلانیان فرهنگ مردمان این استان را از جوانب مختلف بسیار بالا دانست و عنوان کرد: مردمان این سامان این آوازه را در 8 دی سال 88 در مخالفت با فتنه های داخلی و لبیک به ندای رهبرشان را به دید نمایش در سطح بین المللی گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه اشتغال جوانان میتواند معضل اصلی مشکلات خانواده باشد افزود: ترویج و آموزش تولیدات استانی اعم از محصولات کشاورزی و صنایع میتواند تا حد مطلوبی بر اقتصاد خانوار تاثیر شگرف داشته باشد.

وی نیز با حمایت از برنامه های آموزشی در بین زندانیان عنوان کرد : بازدید از زندانها میبایست در دستور کار مسئولان قرار گرفته و راهکارهای کمک به این قشر آسیب دیده را اتخاذ نمایند تا با ایجاد علاقه مقدمات بروز کارآفرینی و حس خانواده دوستی در بینشان افزایش یابد.

فلاحتی با اشاره به تنوع غذاهای گیلانی در سفره های گیل زنان افزود: آموزش های گردشگری کشاورزی توام با برندسازی و فرهنگ سازی محصولات استانی مانند برنج ، چای ، زیتون و ..و پرورش حیوانات اهلی میتواند موجبات اشتغال زایی در بین جوانان روستایی و حتی شهری را فراهم آورد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت در پایان این دیدار افزود: فرهنگ سازی در ترویج میراث کهن صنایع دستی و تولیدات کشاورزی استان و حفظ آن، حمایتهای همه مسئولان را میطلبد و حمایت خود را در به ثمر نشستن این اقدامات اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز