خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بین‌الملل محیط زیست وزارت امور خارجه:

راه‌حل‌های پایدار برای مخاطرات طبیعی در گرو همکاری‌های بین‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۶۳۵

مدیرکل امور بین‌الملل محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه راه‌حل‌های پایدار برای مخاطرات طبیعی را در گرو همکاری‌های بین‌المللی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌محمد موسوی در نشست تخصصی- مشورتی در زمینه همکاری های منطقه‌ای برای ایجاد تاب‌آوری در برابر حوادث تدریجی با حوادث فرامرزی شامل طوفان‌های گرد و غبار و مدیریت اطلاعات برای مقابله با حوادث فرامرزی در آسیا و اقیانوسیه با اشاره به اینکه ایران در یکی از بلاخیزترین مناطق دنیا قرار دارد، گفت: طوفان‌های گرد و غبار یک مسئله فراملی است که از ظرفیت یک کشور فراتر هستند و باید میان کلیه دست‌اندرکاران این موضوع همکاری وجود داشته باشد.

مدیرکل امور بین‌الملل محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه ادامه داد: ما نیاز به سازمان‌ها و نهادهای مختلف بین‌المللی داریم تا در زمینه مخاطرات اقدام موثر انجام دهیم و راه‌حل‌های پایدار ایجاد کنیم.

وی با اشاره به مقر آسیا و اقیانوسیه، توسعه مدیریت اطلاعات بلایا، (اپدیم) افزود: یکی از کارهای این مرکز تبادل اطلاعات با سازمان‌های مختلف است.

موسوی افزود: همکاری بین‌المللی اقدام ضروری برای مقابله با مخاطرات طبیعی است. جهان ما به سمت توسعه پایدار پیش می‌رود و بنابراین توجه به کاهش مخاطرات طبیعی از نیازهای آن است. چنین کنفرانس‌هایی برای ما در این راستا فرصت ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف ما این است که تعهدات سیاسی و سرمایه‌گذاری اقتصادی را برای کاهش مخاطرات طبیعی تشویق کنیم. امیدوارم جلسات کارآمد و موفقی در این زمینه داشته باشیم.

تحقق اهداف توسعه پایدار تحت تاثیر بلایای طبیعی قرار گرفته است

در ادامه این نشست معاون معاون رئیس جمهور و رئیس شورای حکام اپدیم با بیان اینکه آسیا و اقیانوسیه بلاخیزترین منطقه جهان است گفت: براساس گزارشی که در سال 2017 منتشر شد بلایای طبیعی باعث مرگ و میر بسیار به خصوص در مناطق آسیب‌پذیر جهان شده است و تحقق اهداف توسعه پایدار هم تحت تاثیر بلایای طبیعی قرار گرفته است.

سیدحمید پورمحمدی ادامه داد: کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) اعلام کرده اپدیم (مقر آسیا و اقیانوسیه توسعه مدیریت اطلاعات بلایا) باید به عنوان یک سازمان منطقه‌ای ایجاد شود و کمک به کاهش مخاطرات از طریق افزایش توسعه و همکاری با سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از اهداف کلیدی اپدیم است. ایران با همکاری اسکاپ به کاهش مخاطرات طبیعی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای این هدف کمک می کند.

وی افزود: تاسیس اپدیم در ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته و وزارت امور خارجه ایران در این زمینه لایحه‌ای برای مجلس شورای اسلامی فرستاده که منتظر تصویب آن هستیم. مرکز اپدیم دارای این پتانسیل است که در خصوص کاهش بلایای طبیعی مدیریت اطلاعات انجام دهد. ایران با همکاری اپدیم آمادگی خود را برای انجام فعالیت‌ها و ابتکار عمل اعلام می‌کند تا بتوانیم شکاف‌ها را در زمینه کاهش مخاطرات طبیعی کاهش دهیم.

پورمحمدی تاکید کرد: اطمینان دارم چنین نشست‌هایی می‌توانند همکاری‌ها را تسهیل کند تا افق‌های جدیدی فرا روی ما باز شود و توسعه اقتصادی و اجتماعی بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز