خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به تذکر کاتب؛

لاریجانی: باید سوال نمایندگانی که کمتر مطرح شده در اولویت قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۶۰۹

رئیس مجلس با استناد به اصلاح آئین نامه داخلی مجلس از اولویت دار شدن سوالات نمایندگانی که کمتر مطرح شده است، خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، غلامرضا کاتب نماینده گرمسار در جلسه علنی  مجلس شورای اسلامی طی تذکری با استناد به تبصره ۴ ماده ۲۰۷ آیین نامه داخلی، گفت: در اصلاح آئین نامه داخلی مجلس با هدف رعایت حق و حقوق نمایندگان در مباحث کلان از جمله سوال و تذکر مواردی ذکر شد.

وی افزود: می‌دانید که بسیاری از نمایندگان در صحن علنی سوالات زیادی در مسائل مهم و ارزشمند دارند، اما مقرر شد برای رعایت حق نمایندگان در ایفای نقش نظارتی خود ترتیبی اتخاذ داده شود تا سوالات نمایندگانی که کمتر مطرح می شود در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم گرمسار افزود: کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس آمادگی لازم برای همکاری در زمینه اجرای این بخش از آئین نامه داخلی را دارد.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر، گفت: آقای امیرآبادی که مسئولیت بررسی سوال ها را در صحن علنی دارد باید به تبصره ۴ ماده ۲۰۷ آئین نامه داخلی مجلس توجه بیشتری داشته باشد چرا که آئین نامه تغییر کرده و باید این موضوع رعایت شود.

همچنین احمد امیرآبادی متذکر شد: از زمانی که این مسئولیت را برعهده گرفتم ۵۰ درصد سوالات مطرح شده و این کار روند خوبی را طی کرده است.

رئیس مجلس شورای ادامه داد: در تبصره ۴ ماده ۲۰۷ آئین نامه داخلی نکته ای اضافه شده است که باید رعایت شود بنابراین باید سوال نمایندگانی که کمتر مطرح شده است در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز