خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست شورای امنیت ملی عراق به ریاست عبدالمهدی

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۵۹۵

دفتر نخست‌وزیر عراق از ریاست نخست‌وزیر این کشور در نشست شورای امنیت ملی برای بررسی برخی مسائل سیاسی و زیست محیطی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز،‌ «عدال عبدالمهدی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در رأس نشست شورای امنیت ملی با مقام‌های مسئول درباره برخی مسائل سیاسی و زیست محیطی رایزنی کرد.

نخست‌وزیر عراق گفت: «وزیر بهداشت و محیط زیست و اعضای ستاد بحران و معاونان وزارتخانه‌های بهداشت، محیط زیست، کشاورزی و منابع آب مهمان این نشست بودند».

وی افزود: «وزیر بهداشت و محیط زیست توضیحات دقیقی در مورد موضوع مرگ دسته‌جمعی ماهی‌ها ارائه داده و به همراه وزیر کشاورزی مأمور بررسی علل و پیامدهای مرگ ماهی‌ها شدند».

عبدالمهدی در ادامه گفت: «شورا در جریان تلاش­‌های صورت گرفته برای بررسی این موضوع قرار گرفت و ستاد بحرانی متشکل از نمایندگان وزارتخانه­‌های مرتبط و همچنین کمیته‌­ای به ریاست رئیس شورای بابل و با عضویت مدیران بخش‌های مربوطه به منظور کمک به دولت برای خارج کردن ماهی‌‌های مرده و جلوگیری از گسترش این آفت به سایر استان ها تشکیل شد».

دفتر نخست وزیری عراق تأکید کرد: «نمونه‌هایی از آب، ماهی و خوراک مورد استفاده ماهی­‌ها به آزمایشگاه‌های تخصصی وزارت کشاورزی، بهداشت و محیط زیست و نیز آزمایشگاه های تخصصی بین‌المللی جهت تشخیص اولیه و از بین بردن هر گونه علل احتمالی دیگر منتقل شدند».

در این بیانیه آمده است: «بر اساس تشخیص اولیه آزمایش‌­های زیستی، ‌دلیل این اتفاق عفونت‌های قارچی باکتریایی است که طبق شواهد علمی هیچ دلیل برای انتقال این نوع بیماری به انسان وجود ندارد».

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: «شورا به اطلاعات دیگری در این زمینه دست یافت که نشان می‌­دهد مرگ ماهی‌­ها رو به کاهش است و عملیات پاک‌سازی رودخانه­‌ها و انتقال ماهی‌­های مرده به مکانی مخصوص سرعت گرفته است».

همچنین از تمام گروه­‌ها و طرف‌­های مرتبط با این موضوع دعوت شده تا در روند اتخاذ تدابیر فوری برای بررسی این پدیده و تشدید کمپین‌های اطلاعاتی برای اطلاع‌رسانی به شهروندان و پیگیری نتایج بررسی‌ها و اعلام آن به شورا سرعت بیشتری داشته باشند.

دفتر نخست‌وزیری عراق تأکید کرده است که تیم های تخصصی برای جلوگیری از ورود این ماهی‌­ها به بازارها و رستوران ها اعزام شده است.

این شورا در مورد پیمان منع گسترش سلاح های هسته‌ای (NPT) تصمیم گرفت که به این معاهده بپیوندد.

در مورد اردوگاه الرکبان نیز تأکید شد که وزارت امور خارجه این موضوع را به طور دقیق دنبال کند و با وزارت کشور در کنترل مرزها هماهنگی داشته باشد. همچنین تأکید شد که وضعیت اردوگاه با همکاری طرف­‌های دوست تحت کنترل است.

همچنین قراردادهای اجاره زمین‌های کشاورزی در کربلا  ونیز  توصیه‌های کمیسیون عالی مواد مخدر و روانگردان­‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز