خبرگزاری کار ایران

سرلشکر جعفری در راهپیمایی ۱۳ آبان:

اگر آمریکایی‌ها در لانه جاسوسی می‌ماندند، عمر انقلاب ما ۴۰ ساله نمی‌شد/ آقای ترامپ، ما را از تهدید نظامی نترسانید

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۱۸۸

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اگر آمریکایی‌ها در لانه جاسوسی باقی می‌ماندند بدون تردید انقلاب ما عمر ۴۰ ساله نمی‌کرد و در همان اول دهه انقلاب کار انقلاب تمام بود.

به گزارش ایلنا، سرلشکر جعفری با حضور در راهپیمایی سیزده آبان با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا گفت: خدا را شاکریم که توفیق دیدن عظمت اسلام و حاکمیت اسلامی تحت امر ولایت فقیه را به ما داد و روزهای فراوانی را در  این انقلاب به عنوان یوم الله را شاهد بودیم.

جعفری گفت: حوادث مهمی در طول تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی رخ داده که تاریخ ما پر است از این روزها و نصرت‌ها و پیروزی‌ها و بقایای شگفت‌انگیزی که با اندک تامل و ژرف‌نگری می‌توان دست پرقدرت الهی را در غلبه بر مشکلات در طول چهل سال انقلاب شاهد بود و می‌توانیم پیروزی‌های بزرگی که رقم خورده را ببینیم و به پیروزی‌های آینده امید داشته باشیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: این تاریخ پر افتخار با روزهای سرنوشت‌سازی  مثل دوازده فروردین سوم خرداد، ۲۲ بهمن و سیزده آبان و دیگر روزهایی همراه بوده که طی آن پیروزی‌هایی برای ما رقم خورده است.

وی با بیان اینکه در سیزده آبان سه حادثه مهم  رخ داده است، اظهار  اشت: این حوادث نشان‌دهنده قداست و اهمیت این روز و به قول مقام معظم رهبری نشانگر چالش عمیق و مستمر ملت ایران با آمریکای جهان‌خوار است. اولین حادثه مربوط به سیزده آبان سال ۴۳ برای مخفی نگه داشتن و خاموش کردن ندای حق‌طلبی حضرت امام رقم خورد، شاه ملعون با دستور مستشاران و دیپلمات‌های مستقر در همین لانه جاسوسی فرمان  تبعید حضرت امام به ترکیه را صادر کرد و پانزده سال بعد در همین روز جهان شاهد خفت و خواری آمریکایی‌ها بد که می‌خواستند با حرکت‌های سرکوب‌گرانه ندای امام را خاموش کنند.

سرلشکر جعفری تاکید کرد: حادثه دیگر شهادت دانش آموزان مومن و انقلابی بود که رژیم از اتحاد آنها به وحشت افتاد و دستور تیرباران آنها را صادر کرد و تعداد زیادی از دانش آموزان نوجوان ما به خاک و خون غلطیدند و خون پاکشان در همان سال، پیروزی انقلاب اسلامی را تضمین کرد.

وی افزود: باز هم در سیزده آبان پنجاه و هشت با توجه به فضای آن روز و با استقرار دولت لیبرال و موقتی که روی کار بود، با ارتباط‌های پشت صحنه‌ای که آمریکایی‌ها با آنها گرفته بودند به دنبال انحراف انقلاب اسلامی بودند.

سرلشکر جعفری تاکید کرد: جوانان انقلابی و دانشجویان پیرو خط امام تحمل دیدن چنین حرکت خطرناک و منحرف کننده انقلاب را نداشتند و با حرکت خودجوش مردمی تصمیم گرفته شد در قشر دانشجویی و به صورت محدود و در چند دانشگاه محدود در تهران این کار با رعایت طبقه‌بندی بالا انجام شود و قرار شد تظاهراتی ضد آمریکا از سمت دانشگاه به سمت سفارت آمریکا انجام دهند که تعداد محدودی از مسئولان با سازماندهی که شده بود، می‌دانستند که قرار است به لانه جاسوسی حمله شود و وقتی جمعیت مقابل لانه جاسوسی رسید، با فضاسازی و شعارهایی که داده شد به صورت طبیعی جلوه داده شد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: امام در جایی می فرمایند این پیروزی از  پیروزی اول بزرگتر بود چون اگر آمریکایی‌ها در این لانه جاسوسی باقی می‌ماندند بدون تردید انقلاب ما عمر چهل ساله نمی‌کرد و در همان دهه اول انقلاب، کار انقلاب تمام بود چون با امکاناتی که آمریکایی‌ها داشتند در داخل کشور و مستقیم برخی را هدایت می‌کردند و ارتباطی با برخی از مسئولان و دست اندرکاران گرفته بودند و برخی به خاطر سادگی و برخی به خاطر انحرافی که در اعتقادشان وجود داشت، فکر می‌کردند این رابطه با آمریکا به جایی می‌رسد و می‌توانند در ادامه در جایگاه قدرت بمانند و در مجموع این حرکت بسیار خطرناک با تسخیر لانه جاسوسی و دستگیری دیپلمات‌ها و جاسوسان آمریکایی خاتمه پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: از آن روز که ما دیگر در ایران دیپلمات یا جاسوس آمریکایی یا لانه‌ای که بتواند توطئه کند را نداشتیم، شاهد پیشرفت‌های مختلف در کشور بودیم. هرچند که آمریکایی‌ها پس از آن اقداماتی گسترده در دست اقدام و اجرا داشتند و هنوز هم ادامه دارد اما تفاوت بسیار زیاد است از زمانی که آنها تحت عنوان سفارت با فعالیت دیپلماتیک برنامه‌ریزی می‌کنند با اینکه در خارج از کشور  بتوانند این کارها را بکنند.

جعفری با طرح این پرسش که چرا سیزده آبان اهمیت دارد و از پیروزی اول ما در  بیست و دو بهمن مهم‌تر است؟ گفت: چون سیزده آبان روز فرو ریختن هیمنه سلطه آمریکایی و استکبار جهانی در همه دنیا است. سیزده آبان نماد مبارزه ملت ایران با استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جهان‌خوار و غارتگر است و سیزده آبان روزی است که هیمنه پوشالی آمریکا شکسته شد و با اشغال لانه جاسوسی و بیرون راندن بقایای آمریکایی‌های زورگو و حیله‌گر، کشورمان پاکسازی شد.

وی با اشاره به چند نکته مهم گفت: دانستن این نکات برای حوادث امروز مهم است. اگر سال ۵۸ این لانه جاسوسی جمع نمی‌شد قطعا انقلاب ما به چهل سالگی خود نمی‌رسید و آمریکا می‌توانست با عناصر داخلی و حمایت لیبرال‌ها و غرب‌گرایان در همان بدو امر انقلاب اسلامی را با شکست مواجه کند و این قابل توجه برای کسانی است که امروز به دنبال مذاکره با آمریکا هستند و اما امروز بعد از چهل سال از آغاز این حرکت ضداستکباری به قول مقام معظم رهبری، شاهدیم افول آمریکا هستیم و بدون تردید اگر این کار در سال ۵۸ انجام نمی‌شد بی‌تردید امروزه چنین اتفاقی در جهان که حرکت و مبارزه آزادی‌خواهان جهان علیه آمریکا و نظام سلطه است، انجام نمی‌شد.

فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: نکته دوم این است که برخی از مسئولان به ظاهر انقلابی ما از تسخیر  لانه جاسوسی به وحشت افتاده بودند و با ادامه این حرکت مخالف بودند و توصیه می‌کردند که گروگان‌ها آزاد شوند و گروگان‌ها به لانه جاسوسی‌شان بازگردانده شوند. برخی از آنها هم اظهار نمی‌کردند و این را در دل خودشان نگه می‌داشتند و این نگرانی بعدها در مواضع‌شان بروز داده شد و تنها اندکی از مسئولان انقلابی ما و در راس آنان مقام معظم رهبری بودند که با این حرکت انقلابی موافق بودند و از آن پشتیبانی کردند و از آنجا بود که این ارتباط عاشقانه و دلدادگی بین نیروی جوان ما با رهبر انقلاب شکل گرفت و بعدها در جبهه‌های جنگ و با حضور حضرت آقا در جبهه‌ها این ارتباط عمیق‌تر شد.

وی ادامه داد: نکته سوم این است که این اقدام انقلابی جوانان دانشجو در آن روز یک حرکت خودجوش، کاملا جوانانه و انقلابی بود که یکی از مصداق‌های حرکات خودجوشی است که این ماه‌ها و سال‌های اخیر مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند و دانشجویان ما و نیروهای جوان ما که اینقدر مقام معظم رهبری و انقلاب بر آن دل بسته‌اند و آینده انقلاب را منوط به حرکت انقلابی آنها می‌دانند شبیه چنین حرکت‌هایی را نه برای اشغال اما برای اثبات کارآمدی نظام، خدمات بیشتر به جامعه، حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و غیره انجام دهند که این از امیدهایی است که به آن دل بسته شده است.

فرمانده کل سپاه گفت: نکته مهم دیگر اینکه تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی شاهد شکست‌های پی در پی آمریکا در ایران و منطقه است و با یاری خدا و حمایت مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی، این آخرین حربه دشمن یعنی جنگ رسانه‌ای و عملیات گسترده رسانه‌ای هم به شکست خواهد انجامید که امروز شاهد افول نشانه‌های ابزار تحریمی آمریکا و اقرار صاحب‌نظران غربی به افول قدرت پوشالی آمریکا هستیم.

وی ادامه داد: باور این نکته آخر قدری سخت است به خصوص با این فضای منفی که هم در داخل و هم در خارج به آن دمیده می‌شود و ما کم و بیش تحت تاثیر جنگ رسانه‌ای دشمن و فضای رسانه‌ای گسترده و عملیات گسترده روانی دشمن هستیم، در این فضا باور افول قدرت پوشالی آنها برای همه سخت است اما اگر به اظهارات مسئولان و محققان و کارشناسان غربی با دقت گوش دهیم، باور آن آسان خواهد بود.

جعفری با اشاره به برخی از مطالعات غربی‌ها در این باره گفت: یک نشریه آمریکایی می‌گوید بعد از آخرین ارزیابی پنتاگون از توان نظامی ایران، سران آمریکا علاقه‌ای به جنگ نظامی با ایران ندارند و این به صورت محترمانه یعتی ترس از حزب الله و انقلاب اسلامی. سایت خبری دیگری می‌گوید نیروی دریایی سپاه  با تکیه بر تاکتیک‌های نامتقارن خود بارها آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها را در خلیج فارس غافلگیر کرده است. آنها می‌گویند قدرت منطقه‌ای ایران در دوران جمهوری اسلامی هرگز گسترده‌تر از الان نبوده است.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: مشاور سابق ترامپ اخیرا گفت که ایران در عراق سه بر صفر آمریکا را شکست داد و در علت آن می‌گوید چون هر سه موقعیت اصلی، دولت عراق الان در اردوگاه طرفدار ایران است و چه کسی در واشنگتن باید، به آن پاسخ دهد. چاگ هیگل نوشته‌ای با عنوان تهدید ایران حماقت محض است دارد که در آن می‌گوید گمان اینکه ایرانی‌ها را با تهدید بتوانید مجبور به کاری کنید، حماقت محض است آنجا منطقه ایران است و رسیدن به ثبات در سوریه بدون همکاری ایران و بازیگران دیگر منطقه امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: یک نشریه دیگر می‌نویسد هرگونه تلاش برای ساقط کردن نظام ایران دیوانگی است ایران یکی از کشورهای با ثبات در منطقه است لذا دیوانگی است اگر بخواهیم آشفتگی و اخلال در آن ایجاد کنیم. این را بعد از توطئه‌های سال ۹۶ و تابستان امسال که برنامه‌ریزی کردند و به شکست رسیدند گفتند. نشریه‌ای دیگر می‌گوید جنگ سوریه به پایان رسید و امریکا در این جنگ باخت و پنتاگون اخیرا  ابلاغیه‌ای به واحدهای نظامی آمریکایی در منطقه صادر کرده که از ترویج و نشر هرگونه اخبار درباره توانمندی‌های ایران در بین سربازان آمریکایی جلوگیری شود تا تاثیری بر روحیه آنان نگذارد. این اظهار ات کارشناسان آنها است و آنچه در این چهل سال دیدیم شکست‌های تهدیدهای بزرگی است که علیه ایران و منطقه ایجاد کردند.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: در طبس شاهد شکست مفتضحانه نیروهای آمریکایی برای نجات گروگانهای آمریکایی در ایران بودیم البته چندماه قبل از حمله آنان اطلاعات این حمله به دست دانشجویان خط امام رسید و نسبت به پراکنده کردن گروگان‌ها در سرتاسر کشور اقدام شده بود. شکست بزرگ دوم شکستی است که آمریکا در جنگ هشت ساله‌ای خورد که به ظاهر بین ایران و عراق ایجاد کرده بودند در واقع پشت آن همه قدرت‌های غرب و شرق آن بودند و از این حمایت به جایی نرسید.

وی ادامه داد: در اتفاقات بعد از جنگ و حمله صدام به کویت و اینکه آمریکایی‌ها مجبور شدند خودشان به عراق حمله کنند و صدام را از سر راه خود بردارند این نشان‌دهنده شکست بزرگی  است که با استقامت مردم ما و از طرف خدای متعال این پاسخ داده شد و با نصرت‌های الهی این پیروزی‌های عمیق را نصیب مردم ایران کرد.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: شکست در اجرای برنامه‌هایی که به قول خودشان در خاورمیانه جدید می‌خواستند اجرا کنند از جمله توسعه اسرائیل غاصب از رود نیل تا فرات جزو برنامه‌های آمریکا و نظام استکبار بود. امروز اسرائیل غاصب به جای توسعه از نیل تا فرات بر سرزمین محدود فلسطین به شدت از انبوه موشک‌های فلسطینیان و حزب‌الله لبنان وحشت دارد و شب‌ها خواب به چشم ندارد.

وی در ادامه شکست‌های مفتضحانه آمریکا در منطقه گفت: شکست بعدی در سوریه بود که داعش را درست کردند و مصائب و مشکلات را برای ملت سوریه به وجود آوردند اما در برابر جبهه مقاومت اسلامی شکست خوردند و اقرار به شکست را از زبان خودشان شنیدیم. قطعاً اگر آمادگی ملت ایران نبود چنین پیروزی‌هایی نصیب انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت و ملت ایران نمی‌شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به شکست سیاسی ۳ بر صفر آمریکا در عراق تصریح کرد: این شکست سیاسی بود قبل از آن شکست نظامی بود زیرا با وجود اینکه داعش را در عراق ایجاد کردند و توسعه و حمایت کردند و داعشی‌ها تا نزدیکی شهر کربلا نفوذ کرده بودند اگر مقاومت مردمی در جبهه مقاومت و درس‌ها و عبرت‌هایی که از انقلاب اسلامی ایران ملت‌های منطقه و مردم عراق گرفتند نبود بدون تردید معلوم نبود امروز چه بر سر شیعیان و  اهل تسنن عراق می‌آمد. البته این شکست را پنهان کردند و آمریکایی‌ها به طور کل با پنهان‌کاری از زیر شکست‌ها فرار می‌کنند. همه می‌دانند در جنگ یمن محور اصلی آمریکاست و عربستان را جلو انداختند و این روزها به دنبال نجات خودش و این سعودی‌های خائن از جنگ یمن است.

سرلشکر جعفری افزود: آمریکا با همه برنامه‌ریزی‌هایی که برای ایجاد ناامنی در ایران انجام داد شکست خورد. اوج آن در توطئه‌های سال ۷۸ و بعداً به روشنی به آن اقرار کردند در فتنه ۸۸ هم نیروی آموزش دادند و برنامه‌ریزی کردند و شکست خوردند. در دی ماه سال قبل باز اقرار به دخالت کردند و تابستان امسال نیز اصلاً برنامه آنها شکل نگرفت. اینها هم شکست‌های پی در پی بود که انجام می‌گرفت.

وی ادامه داد: تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی تاریخ شکست‌های سلسله‌وار آمریکا در برابر عزم ملی ایرانی و جبهه مقاومت اسلامی است و آمریکایی‌ها و متحدین منطقه آنها انواع نبردها را چه دفاعی و امنیتی و چه فرهنگی و سیاسی علیه ملت ایران آزمودند و امروز تنها امیدشان به جنگ اقتصادی و روانی گسترده علیه ایران متمرکز شده است. بررسی روند شکست‌های پی در پی آمریکا در برابر ایران و مقاومت اسلامی و قدرت مردمی انقلاب اسلامی بیانگر آن است که توطئه‌های آمریکا در رابطه با تحریم اقتصادی به یاری خداوند و با ادامه مقاومت آگاهانه مردم و مسئولین ما شکست‌ خواهد خورد.

فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: ما از این اظهارات و اقرارها که مقام معظم رهبری روز گذشته از آنها به عنوان افول تدریجی قدرت آمریکا یاد کردند که یک واقعیت نسبتاً پنهان است تجربه شکست‌های پی در پی آمریکا بر اساس اظهارات و شواهد در طول ۴۰ سال پس از انقلاب و پیروزی‌هایی که جبهه مقاومت اسلامی به دست ‌آورده گویای این حقیقت است که راهبرد مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه تنها راه غلبه بر دشمنان شکست‌خورده است و از آنجا که ملت ایران با عزمی راسخ این راه برگرفته از نهضت پرشور حسینی را به یاری خداوند ادامه می‌دهند غلبه بر جنگ اقتصادی و شکست پروژه تحریم ایران نیز نزدیک خواهد بود.

سرلشکر جعفری خطاب به آمریکا و رئیس جمهور این کشور گفت: آقای ترامپ هرگز ایران را تهدید نکن زیرا هنوز ناله‌های پر از وحشت نظامیان آمریکایی در طبس شنیدنی است و هنوز ناله‌هایی از سر ترس ملوانان شما و دوستان انگلیسی‌تان در آب‌های خلیج‌فارس شنیدنی است و خود بهتر می‌دانید که روزانه چه تعداد از کهنه سربازان شما در جامعه آمریکا دست به خودکشی می‌زنند. از افسردگی و وحشتی که در جبهه‌های جنگ به آنها دست داده است. پس ما را تهدید نظامی نکنید و از تهدید نظامی نترسانید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز