خبرگزاری کار ایران

عفونت ادراری؛ عاملی برای رشد باکتری در بدن شما

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۰۷۳

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره عفونت ادراری و راه درمان آن توضیحاتی داد.

به گزارش ایلنا، زهرا روددهقان دکترای آموزش پرستاری و هیئت علمی گروه داخلی و جراحی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: عفونت ادراری اصطلاحی عام برای جایگزینی و رشد عوامل بیماری‌زا در بدن است؛ این عوامل‌ شامل وجود باکتری در کلیه، مجاری ادرار و مثانه است که زندگی فرد را دچار مشکل می‌کند، عفونت‌های ادراری از بیماری‌های شایع در میان زنان است.

این دکترای آموزش پرستاری درباره علائم بالینی عفونت ادراری، گفت: علائم بالینی این نوع عفونت بستگی به عضو درگیر داشته و سوزش و تکرر ادرار، احساس فوریت در دفع ادرار و گاه تب و درد از شایع‌ترین علائم این اختلال است.

رود دهقان افزود: در بسیاری از موارد، سوزش ادرار به دلیل کم‌آبی بدن رخ می‌دهد و با خوردن چند لیوان آب برطرف می‌شود، در صورتی که سوزش ادرار با سایر علائم همراه بود یا با افزایش آب مصرفی برطرف نشد به فکر عفونت ادراری باشید.

رعایت بهداشت راه فرار از عفونت ادراری

وی ادامه داد: برای اینکه به دردسر پس از عفونت‌های ادراری گرفتار نشوید باید بهداشت فردی خود را حفظ کنید. حتما هر روز  مقدار کافی مایعات بنوشید، سعی کنید در هنگام ادرار کردن، مثانه خود را بطور کامل خالی کرده و از نگه داشتن ادرار در داخل مثانه خودداری کنید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: عده‌ای به دلیل وسواس زیاد، در طول سفر کمتر از سرویس بهداشتی عمومی  استفاده می‌کرده و  مثانه خود را به موقع خالی نمی‌کنند که این کار ابتلا به عفونت‌های ادراری را افزایش می‌دهد.

روددهقان یادآوری کرد: اگر با وجود همه این مراقبت‌ها به علائم بیماری دچار شدید، توجه داشته باشید که باید به پزشک مراجعه کنید؛ در این مواقع حین تخلیه مثانه، ریختن آب گرم روی این قسمت بخشی از درد و سوزش را تسکین می‌دهد؛ همچنین توجه داشته باشید، در این شرایط از مصرف نوشیدنی‌های گازدار و غذا‌های تند و پر ادویه اجتناب کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز