خبرگزاری کار ایران

مایک پمپئو؛

آماده گفت‌وگو با مقام‌های تهران هستیم/ ایران در سوریه و عراق یکه‌تازی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۱۹۹

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که تحریم‌های این کشور علیه ایران تاثیری عمده بر سازوکار سیاسی تهران دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری فاکس نیوز، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، ایران را به در پیش گرفتن رفتارهای خصمانه متهم کرده و مدعی شد که تحریم‌های این کشور علیه ایران تاثیری عمده بر سازوکار سیاسی تهران دارد.

وی در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت: «چند روزی بیشتر تا اعمال تحریم‌ها علیه ایران نمانده است؛ تحریم‌هایی که دولت پیشین آن‌ها را به حالت تعلیق درآورده بود. تحریم‌ها تاثیر عمده‌ای بر رهبری سیاسی در ایران دارد. این امر از اهمیت بالایی برخوردار است. همین یکی دو روز پیش بود که مقام‌های دانمارک از دستگیر یک تروریست ایرانی در کشورشان خبر دادند.»

پمپئو در ادامه گزافه‌گویی‌های خود مدعی شد: «ایران بزرگ‌ترین کشور حامی تروریسم در جهان است. مقام‌های ایران پول مردم خود را خرج این رفتارهای بی‌معنا می‌کند و هدف ما این است که این رفتار را تغییر دهیم.»

وی همچنین مدعی شد: «مورد دانمارک سومین اقدام تروریستی ایران در این مدت اخیر بود. ایران عامل اصلی این رفتارهای خصمانه در اروپا است و این نوع رفتارها باید متوقف شوند. ما به اروپایی‌ها پیشنهاد کرده‌ایم که برای جلوگیری از این اتفاق‌ها با آن‌ها همکاری کنیم.»

پمپئو در رابطه با توافق هسته‌ای و رویکرد کشورهای اروپایی به این توافق گفت: «تا اینجای کار اروپایی‌ها در توافق مانده‌اند. البته ما تقریبا هر روز در این رابطه با آن‌ها گفت‌وگو داریم و تلاش داریم درباره وقایعی چون آنچه در دانمارک روی داد به آن‌ها توضیح دهیم که چرا نگاه ما به ایران با آن‌ها بسیار متفاوت است.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: «مشکل همان چیزی است که رئیس‌جمهوری آمریکا آن را توضیح داد. توافق بد برجام برنامه موشکی ایران و برنامه‌های تروریستی این کشور را هدف قرار نداد. اکنون هم می‌توان نتایج چنین توافق بدی را مشاهده کرد؛ ایران در سوریه و عراق یکه‌تازی می‌کند. همین باعث می‌شود که توافق هسته‌ای برای رئیس‌جمهور بی‌معنا باشد.» 

پمپئو در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود گفت: «ما حاضریم با مقام‌های ایران گفت‌وگو کنیم. حاضریم همچو دیگر اعضای جامعه جهانی با آن‌ها رفتار کنیم، اما آن‌ها باید رفتار خصمانه خود در جهان و منطقه را تغییر دهند.»

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز