خبرگزاری کار ایران

صدراعظم نوری:

آلودگی هوا و ترافیک دو چالش و مسئله اصلی شهروندان تهرانی است

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۰۷۳

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد:

به گزارش ایلنا، زهرا صدراعظم نوری درخصوص ضرورت اخذ معاینه فنی گفت: اخذ معاینه فنی می‌‌‌‌تواند عاملی اثرگذار در کاهش آلودگی هوا باشد همچنان که الزام این مهم تا امروز اثرات خود را داشته و مفید به فایده بوده است.

وی ادامه داد: آلودگی هوا و ترافیک دو چالش و مسئله اصلی شهروندان تهرانی است و طبیعی است که شورای شهر نسبت به این دو موضوع برنامه داشته باشد و تلاش کند در طی دوره چهار ساله نسبت به حل این مشکلات برنامه‌‌ریزی کند. این دو موضوع بهم خیلی مرتبط است. هر چه چقدر ترافیک بیشتر باشد. سوخت بیشتری مصرف می‌‌شود. در نتیجه آلودگی بیشتر تولید می‌‌گردد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: منشا اصلی آلودگی هوا هم منابع متحرک هستند و لذا باید اولویت را روی این موضوع گذاشت. البته تا آنجا که در حیطه اختیارات شهرداری است این مسائل را مدیریت کرد.

نوری افزود: تولید سوخت و خودروی استاندارد در اختیار شهرداری تهران نیست اما می‌‌‌توان با هماهنگی پلیس راهور خودروهای آلوده‌‌کننده و آنهایی که معاینه فنی ندارند را کنترل کرد. این موضوعی است که در حیطه کاری شهرداری تهران است و شورا هم این را دنبال می‌‌کند تا بشود خودروها را بیشتر مورد کنترل قرار داد.

وی اضافه کرد: موضوع معاینه فنی همزمان با بحث طرح ترافیک مد نظر قرار گرفت و مقرر شد خودروهایی که معاینه فنی دارند می‌‌توانند مجوز طرح ترافیک بگیرند و متعاقب آن بحث معاینه فنی برتر مطرح شد. نکته جالب این است که بیشتر خودروها نتوانستند این معاینه فنی را اخذ کنند. بیشتر خودروها در دور موتور ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دور در دقیقه نتوانستند آزمون‌‌های معاینه فنی برتر را پاس کنند. نشان می‌‌دهد تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله‌‌ای بسیار داریم.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: با این وجود معاینه فنی خودروها راهکار موثر در کنترل آلایندگی خودروها است و همین امر سبب شد ما در فاز بعدی طرح الزام معاینه فنی را در سراسر شهر تهران وضع کنیم و امروز سازوکار و بسترهای آن فراهم شده است.

نوری افزود: در حال حاضر ۱۳ مرکز معاینه فنی وجود دارد که اگر شهروندان زمان را مدیریت کنند و مراجعه خود را به روزهای پایانی مهلت مقرر موکول نکنند این ۱۳ مرکز ظرفیت پذیرش خودروها را خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح به هیچ عنوان به تعویق نخواهد افتاد و دارندگان خودروهای فاقد معاینه فنی باید نسبت به اخذ آن هر چه سریعتر اقدام کنند.

این عضو شورا ادامه داد: تاکنون نیز که اخذ معاینه فنی از سوی مدیریت شهری و پلیس جدی گرفته شده شاهد اثرات آن بر کاهش آلودگی هوا و کاهش تولید آلایندگی خودروها بوده‌‌‌‌ایم.

نوری افزود: ما برای خودروهای عمومی نیز برنامه داریم برای خودروهای سنگین دیزلی نصب فیلتر جذب دوده مد نظر قرار گرفته و مدیریت شهری به جد پیگیری این امر خواهد بود. با خودروهای سنگین دودزا برخورد می‌‌شود و پلیس با دوربین‌‌هایی که حتی در شب نیز قادر به خواندن پلاک است اینگونه خودروها را متوقف خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز