خبرگزاری کار ایران

نکاتی از دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا؛

تقابل غول‌های فوتبال ایران و ژاپن با داور خوش یمن برای پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۸۹۰

آمار و ارقام مربوط به دو تیم پرسپولیس و کاشیما آنتلرز کمک می‌کند تا بهتر بتوان قهرمان این رقابت‌ها را حدس زد، هر چند که در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن دو تیم راه یافته به دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2018 هستند که باید در دور دیدار رفت و برگشت به مصاف هم رفته و مشخص شود کدام تیم در نهایت جام را بالای سر خواهد برد. نکاتی آماری که به این دیدار مربوط هستند:

* در اولین دوره لیگ قهرمانان در سال 2003 هر دو تیم به عنوان قهرمانان لیگ داخلی حاضر بودند و هیچ یک موفق به صعود از گروه نشدند.

* تاکنون تیم‌های ژاپنی سه بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده‌اند که در هر سه بار موفق به کسب قهرمانی شده‌اند. اوراواردز 2007 و 2017 و گامبا اوساکا 2008 موفق به کسب عنوان قهرمانی آسیا شده‌اند. تیم‌های ایرانی نیز دو بار در فینال لیگ قهرمانان حاضر شده‌اند که هر دو بار در کسب عنوان قهرمانی ناکام مانده‌اند.

* هر دو تیم رکورددار تعداد قهرمانی در لیگ داخلی هستند. پرسپولیس 11 قهرمانی و کاشیما 8 قهرمانی.

* کاشیما چهار سال پیاپی حدفاصل سال‌های 2008 تا 2011 موفق به صعود از دور گروهی شد و هر چهار بار در اولین بازی دور حذفی شکست خورد و حذف شد.

* پرسپولیس در هشت مسابقه آخر خود شکست نخورده است. در 15 بازی آخر تنها یک شکست در کارنامه خود دارد. این در حالی است که پرسپولیس در شش مسابقه آخر خود تنها دو گل دریافت کرده است.

* کاشیما پس از 7 برد متوالی، در پنج مسابقه آخر خود (بدون احتساب بازی چهارشنبه مقابل سرزو اوساکا) به پیروزی نرسیده و در 4 بازی آخر خود 10 گل دریافت کرده است.

* هر دو تیم در چهار بازی آخر خود گل زده‌اند.

* پرسپولیس در ماه اکتبر 4 بازی انجام داده در حالی که کاشیما در این ماه در 7 مسابقه به میدان رفته است.

* ما نینگ داور چینی بازی رفت فینال تا کنون پنج بار برای پرسپولیس قضاوت کرده و تا کنون قضاوت هیچ یک از بازی‌های کاشیما آنتلرز را به عهده نداشته است. آمار جالب توجه اینکه پرسپولیس توانسته در هر پنج مسابقه به شرح زیر پیروز باشد:

- سال 2018 - مرحله یک هشتم نهایی: پرسپولیس 2-1 الجزیره امارات

- سال 2018 - مرحله گروهی: الوصل امارات 0-1 پرسپولیس

- سال 2017 - مرحله یک چهارم نهایی: الاهلی عربستان 1-3 پرسپولیس

- سال 2017 - مرحله یک هشتم نهایی: لخویا 0-1 پرسپولیس

- سال 2015 – مرحله گروهی: پرسپولیس 1-0 النصر عربستان

 

* احمد الکعف داور عمانی بازی برگشت فینال نیز تاکنون فقط یک بار برای هر یک از دو تیم قضاوت کرده است:

- سال 2018 - مرحله گروهی: سیدنی اف‌سی 0-2 کاشیما آنتلرز

- سال 2017 - مرحله نیمه نهایی: پرسپولیس 2-2 الهلال عربستان

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز