خبرگزاری کار ایران

امروز انجام شد؛

برگزاری مراسم اربعین در حسینیه جماران و خانه موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی 

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۶۹۰

همزمان با اربعین حسینی، مراسم ویژه‌ای با حضور عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ارادتمندان به امام راحل و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و بیت وی، امروز در حسینیه جماران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این مراسم، ابتدا با قرائت زیارت اربعین حسینی آغاز شد و پس از آن حجت‌الاسلام و المسلمین قادری از مدرسین حوزه علمیه قم، طی سخنانی، به چرایی قیام امام حسین( ع ) پرداخت و گفت: پیام حماسه کربلا، فریاد مظلومیت خاندان اهل بیت (علیهم السلام) علیه تقدس بخشی به خاندان بنی‌امیه به ویژه یزید بود.

در ادامه مراسم، فیلمی از سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم عزاداری اربعین حسینی، در تاریخ بیستم آبان ماه سال ۱۳۹۲ پخش شد که در آن با یادآوری آیه ۱۴۸ سوره نساء: "لا یحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم" گفت: افشاگری‌های کاروان اسارت خاندان نبوت به ویژه امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) پس از عاشورا در کوفه و شام، مصداق عینی عمل به این آیه قرآن کریم است.

وی با بیان مصائب اهل بیت (علیهم السلام) در قبل و بعد از حادثه عاشورا اظهار داشت: ذکر مصیبت‌های فرزندان نبوت و امامت، تقویت لشکریان اشک در عزای امام حسین (ع) است که علاوه بر نابودی امویان، دل‌های مردم را نیز فتح کرده است. 

در ادامه این مراسم، یکی از مداحان و مرثیه سراهای اهل بیت (ع) به ذکر روضه کربلا و مصیبت‌های کاروان عزتمند اسرا، در اربعین پرداخت. 

سپس، نما1یش کوتاهی از سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، درباره اهمیت توجه به اربعین و پیاده‌روی‌های عاشقان کربلا، پخش شد.

در پایان این مراسم، حاضران با حضور در خانه موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که جنب حسینیه جماران قرار دارد، از قسمت‌های مختلف این موزه، بازدید کرده و با قرائت فاتحه و دعا، یاد و خاطره آن بزرگ مرد و عزیز سفر کرده را گرامی داشتند.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر حضور جمع زیادی از مردم وفادار و محب اهل بیت(ع)، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشت که پس از مراسم از قسمت‌های مختلف خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی بازدید کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز