خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت:

درباره واردات بدون انتقال ارز به‌زودی تصمیم‌گیری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۶۴۷

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: طی روزهای آینده با اطلاع از آمار مربوط به حوزه تولید، صادرات و واردات و... درباره واردات بدون انتقال ارز تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، رضا رحمانی در نشست هم‌اندیشی با صاحبان صنایع، تشکل‌های تولیدی و صادراتی، بهبود وضعیت تولید داخلی را سرفصل برنامه‌های وزارت صمت اعلام‌ کرد و گفت: به بخش خصوصی هم اعتماد و هم باور داریم و بدون همراهی و تصمیم‌‌گیری با یکدیگر، راهی برای عبور از شرایط جدید نداریم.

وی ضمن شنیدن دغدغه‌ها و پیشنهادات تشکل‌‌های صنعتی و صادرکنندگان و نمایندگان اتاق بازرگانی از اختصاص دفتری در ستاد وزارتخانه به تشکل‌ها و اتاق بازرگانی خبر داد و اظهار داشت: حمایت از تولید داخل از مهمترین اولویت‌های وزارت صمت است و در بخشنامه‌‌‌های صادر شده اگر گره‌ای باشد حتما باز می‌‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بپذیریم که شرایط امروز ما شرایط خاصی است و در این شرایط بنا داریم جلسات ویژه ای را تا آخر هفته جاری و حتی روز اربعین به صادرات و رفع مشکلات این بخش اختصاص دهیم.

رحمانی افزایش ظرفیت تولید در بسیاری از رشته‌‌‌های صنعتی را مطلوب توصیف و تصریح کرد: برنامه‌‌‌‌هایی را برای حل مشکلات مربوط به حوزه بازار و تولید، تامین و حفظ واحدهای موجود و نیز حفظ تولید و اشتغال پیش‌‌‌بینی کردیم تا کالاهای مورد نیاز عموم مردم تولید و تامین شود.

وی از جمع‌‌‌‌بندی نظرات و مشکلات بخش خصوصی حاضر در جلسه، در قالب گزارش جامع و تقدیم به رییس‌‌‌جمهور خبر داد و خاطرنشان کرد: واردات بدون انتقال ارز جزو پیشنهادات امروز بود و حتما طی روزهای آینده با اطلاع از آمار مربوط به حوزه تولید، صادرات و واردات و... در این زمینه تصمیم‌‌گیری خواهیم کرد.

گفتنی است در جلسه دیروز تشکل‌های بخش خصوصی با وزیر صنعت، معدن و تجارت، پیشنهاداتی در جهت برون‌‌رفت از مشکلات فعلی صنایع ارایه کردند که بیشترین موارد به برداشتن پیمان‌‌‌‌سپاری ارزی صادرکنندگان و برابری نرخ ارز، رفع و حل مشکلات بخشنامه‌‌های متضاد و مخل امر تولید و صادرات اشاره داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز