خبرگزاری کار ایران

شهریاری در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت:

رحمانی اعتقاد دارد وزارت صمت سیاستگذار است، نه بنگاهدار/ کارنامه وزیر پیشنهادی زبانزد است

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۷۵۵

نماینده زاهدان در مجلس تاکید کرد: ایشان گفته است در واگذاری برنامه‌ها و طرح‌های اقتصادی دولتی به بخش خصوصی اقدام می‌کند. ایشان اعتقاد دارند وزارت صمت سیاستگذار است و نه بنگاهدار. از بزرگ شدن بخش خصوصی هراس ندراند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسینعلی شهریاری امشب در جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: رونق اقتصادی کشورها ناشی از رونق صنعت، معدن و تجارت است. در واقع وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از حساس‌ترین بخش‌های کشور است و برنامه‌هایش تاثیر مستقیمی بر اقتصاد و مردم دارد و به تعبیری نبض اقتصاد کشور است. 

وی به سوابق وزیر پیشنهادی صمت اشاره کرد و اظهار داشت: حسن سوابق رحمانی نویدبخش برای وزارتخانه و بخش‌های مربوط به صنعت، معدن و تجارت برای کشور است. نمایندگان مخالف به گونه‌ای حرف می‌زند که گویی یک وزارتخانه حلال مشکلات کشور است غافل از اینکه وزیر فقط یک فرد در کابینه است. 

نماینده زاهدان در مجلس با بیان اینکه رحمانی علاوه بر داشتن تعهد و تخصص، یکی از برترین مدیران اجرایی و اقتصادی است، تصریح کرد: انتخاب رحمانی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان از اراده دولت برای بهبود شرایط اقتصادی کشور و رونق بخشیدن به بنگاه‌های کسب و کار است. بی‌تردید یکی از چالش‌های کشور اعتقاد مدیران به ارزش‌های دینی و انقلابی و باور به اندیشه‌های غربی و از سوی دیگر، تجهیز به دانش مدیریتی است. مدیرانی که دارای این ویژگی هستند، موفق می‌شوند. 

شهریاری ادامه داد: رحمانی در حوزه اندیشه و باور و رفتارهای انقلابی، آزمون خود را پس داده و با رویکردهای داخلی و بین‌المللی صاحبنظر است و دارای سطح دانش قابل قبولی است. کسانی که با وی آشنا هستند، می‌دانند رویکرد تعامل با دنیا به عنوان یک استراتژی هدفمند از سوی ایشان دنبال می‌شود. 

وی با بیان اینکه رویکرد رحمانی موجب دلگرمی فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت است، خاطرنشان کرد: کارنامه درخشان رحمانی نشان می‌دهد اعتماد و اعتقاد وی به بخش خصوصی می‌تواند روزهای خوبی را در این حوزه رقم بزند. با انتخاب رحمانی در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت، چشم‌انداز افزایش صادرات بر مبنای ارزش افزوده را رقم می‌زند. خروج از بحران‌های پیشرو و ورود به بازارهای بین المللی نیازمند دانش و تجربه است و برنامه‌محوربودن و کارنامه ایشان زبانزد است. تجارب ایشان در حوزه‌های مرتبط سبب می‌شود این مجموعه گام‌های موثری بردارد. 

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی افزود: اهتمام به افزایش صادرات غیرنفتی موجب خروح از رکود می‌شود. ایجاد فضای کسب و کار و افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خروجی موجب افزایش رونق صنعت و معدن و خروج از رکود می‌شود. تحریم بازار خارجی و افزایش سرمایه‌گذاری خارجی از اقدامات موثر ایشان است. 

شهراری با تاکید بر اینکه سکان وزارت صمت به شخصی سپرده می‌شود که در تولید و تجارت سوابق درخشانی دارد و به عنوان مدیر استراتژیک شناخته می‌شود، ابراز داشت: برنامه ایشان بارقه امیدی در میان فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت و کارآفرینان و... ایجاد می‌کند. ایشان گفتند لیستی از طرح‌های غیراقتصادی تهیه می‌کند و به صراحت می‌گوید ادامه آنها به نفع کشور نیست. 

وی اضافه کرد: ایشان گفته است در واگذاری برنامه‌ها و طرح‌های اقتصادی دولتی به بخش خصوصی اقدام می‌کند. ایشان اعتقاد دارند وزارت صمت سیاستگذار است و نه بنگاهدار. از بزرگ شدن بخش خصوصی هراس ندراند.

این نماینده رحمانی با بیان اینکه مخالفت با خام‌فروشی، تلاش برای حضور در بازارهای جهانی، ایجاد بستر برای تولید و برنامه‌ریزی از برنامه‌های ایشان است، عنوان کرد: برای تعامل با نخبگان برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته‌اند. ایشان گفتند مشی دولت و من شایسته‌سالاری است و از حضور زنان در انتصابات حمایت قطعی می‌کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز