خبرگزاری کار ایران

مدیر نظارت بر بورس‌ها به ایلنا اعلام کرد:

تشریح جزئیات اولین روز عرضه نفت در بورس/ دلیل انصراف خریدار چند ملیتی/ مجوز خرید به همه کشورها جز فلسطین اشغالی

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۱۴۳

مدیر نظارت بر بورس‌ها گفت: امروز عرضه کننده یک میلیون بشکه نفت خام را با قیمت ۷۹ دلار و ۱۵ سنت عرضه کرد که ۴ خریدار با ۱۱ سفارش وارد رقابت شدند و برای ۸ سفارش که از سوی ۳ خریدار وارد شده بود، معامله انجام شد.

محسن خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در تشریح اولین معامله نفت در بورس انرژی اظهار داشت: امروز عرضه‌کننده یک میلیون بشکه نفت خام را با قیمت ۷۹دلار و ۱۵ سنت عرضه کرد که ۴ خریدار با ۱۱ سفارش وارد رقابت شدند و برای ۸ سفارش که از سوی ۳ خریدار وارد شده بود، معامله انجام شد.

وی افزود: در واقع ۸ محموله ۳۵ هزار بشکه‌ای سرجمع ۲۸۰ هزار بشکه عرضه شد، همه خریداران ۱۰ درصد پیش پرداخت را قبل از اینکه وارد رقابت شوند، به حساب سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز کردند و طبق اطلاعیه ۱۰ درصد دیگر هم باید به صورت ریالی واریز کنند و ۸۰ درصد هم ارزی خواهد بود.

مدیر نظارت بر بورس‌ها تصریح کرد: جهت تضمین هم باید ۱۲۵ درصد ضمانتنامه بانکی را نزد سپرده‌گذاری تودیع کنند تا بعد از تحویل، تسویه انجام شود.

وی با بیان اینکه متقاضیان از بخش خصوصی بوده‌اند، درباره دلیل انصراف خریدار چند ملیتی هم گفت: احتمالا قیمت‌ها برایشان جذاب نبود.

خدابخش با بیان اینکه نفت در جزیره خارک تحویل داده می‌شود، یادآور شد: مابقی مازاد عرضه هم فردا انجام خواهد شد.  

وی بیان کرد: نظارت اصلی بر  انجام معاملات از سوی بورس انرژی و نظارت عالیه با سازمان بورس است و فروشنده هم باید طبق آنچه اعلام کرده به تعهداتش عمل کند.

مدیر نظارت بر بورس‌ها تاکید کرد: خریداران می‌توانند از همه کشورها به جز فلسطین اشغالی باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز