خبرگزاری کار ایران

امیری در جمع خبرنگاران:

جلسه رأی اعتماد نمودی از تفاهم بین مجلس و دولت بود

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۹۴۸

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: جلسه رأی اعتماد دولت به وزرای پیشنهادی دولت جلوه‌ای از همدلی، همکاری و درک مشترک دولت و مجلس بود.

به گزارش ایلنا،‌ حسینعلی امیری معاون  در حاشیه دیدار با عبدالبصیر انور وزیر دادگستری افغانستان در جمع خبرنگاران با بیان این‌که مذاکرات خوبی در حوزه های تقنین و بحث های مربوط به دادگستری و عدلیه انجام گرفتف گفت: کشور دوست و برادر افغانستان از جهت تجاری یکی از شرکای بزرگ ماست و مرز طولانی با افغانستان داریم.

وی با اشاره به اینکه شهروندان افغانستانی مقیم ایران حدود سه میلیون نفر هستند که در زمینه مسائل حقوق شهروندی، مهاجرت و اقامت آنان در کشور جمهوری اسلامی صحبت کردیم، ادامه داد: تجار و تعدادی از اتباع ما در افغانستان رفت و آمد دارند که درباره تسهیل مسائل مربوط به حقوق این عزیزان در افغانستان صحبت شد. آقای انور وعده داد که همکاری خوبی میان ما و وزارت عدلیه افغانستان انجام شود و در بخش دیگری که مربوط به دولت افغانستان است، قرار شد پیگیری های لازم در این زمینه را هم انجام دهد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور  افزود: با بیان اینکه تفاهم‌نامه ها در مسیر دیپلماسی منعقد خواهد شد، در زمینه استفاده از مبانی نظام اسلامی در تهیه و تدوین قوانین بر اساس تجربه‌ای که داشتیم پیشنهاداتی مطرح کردیم.

وی با بیان اینکه همچنین در زمینه حقوق زنان صحبت شد، ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع حقوق شهروندی هم در موضوع حقوق بشر و حقوق داخلی کشورها موضوع مهمی است و ما هم تجربه خوبی بر اساس دستور رئیس جمهور در ایجاد منشور حقوق شهروندی داریم، پیشنهاد کردیم که با کشور افغانستان هم در این زمینه فعالیت کنیم.

امیری همچنین با اشاره به جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی و رای اعتماد به ٤ وزیر پیشنهادی دولت، گفت: در شرایط جنگ اقتصادی که هیئت حاکمه آمریکا و صهیونیست ها علیه جمهوری اسلامی اقداماتی را آغاز کرده‌اند، یکی از مهم‌ترین اقدامات تکمیل تیم اقتصادی دولت و ترمیم کابینه است. رئیس جمهور برای ٤ وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ٤ وزیر به مجلس معرفی کرد که در مدت یک هفته که مجلس برای بررسی وزرا فرصت داشت، با برنامه ریزی انجام شده وزرا در کمیسیون های تخصصی، فراکسیون ها و مجامع استانی حضور یافتند و صحبت های بسیار خوبی صورت گرفت.

وی تاکید کرد: روز گذشته شاهد یکی از جلسات بسیار جدی و مهم مجلس بودیم، مطلقا بحث های حاشیه ای مطرح نشد و نمایندگان به موضوعات تخصصی و رسیدگی به صلاحیت های شخصی و حرفه ای وزرای پیشنهادی پرداختند. این جلسه نمودی از تفاهم بین مجلس و دولت بود که خوشبختانه وزرا توانستند رای اعتماد را از نمایندگان مجلس اخذ کنند و انشاالله با حکم آقای روحانی بر مسند ٤ وزارتخانه خواهند نشست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ضمن تشکر از مدیریت بسیار خوب لاریجانی و همکاری نمایندگان، کمیسیون ها و فراکسیون ها تشکر، اظهار داشت: این جلسه جلوه ای از همدلی، همکاری و درک مشترک دولت و مجلس  بود و برگ سبز دیگری به کارنامه نظام جمهوری اسلامی افزوده شد و بلوغ سیاسی نظام جمهوری را بار دیگر نشان داد.

وی  در پاسخ به سوال دیگری پیرامون لایحه جامع انتخابات، تصریح کرد: پیش‌نویس لایحه نظام جامع انتخابات با همکاری گروه های سیاسی توسط وزارت کشور تدوین شده است اما با ابلاغ سیاست های کلی نظام انتخاباتی کشور از سوی مقام معظم رهبری مقارن شد و قاعدتا باید با رویکرد و ملاحظه سیاست های کلی نظام انتخاباتی تدوین می شد که مجددا به وزارت کشور بازگشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت هیئتی را متشکل از معاونت حقوقی، معاونت امور مجلس، وزارت دادگستری و وزیر کشور تشکیل داد تا این لایحه یک بار دیگر متناسب با سیاست های کلی نظام انتخابات کشور تدوین شود. چند هفته پیش کار این لایحه در کمیسیون سیاسی دفاعی دولت به پایان رسید و به دولت ارسال شد تا در نوبت رسیدگی قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز