خبرگزاری کار ایران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خبر داد:

۱۵ میلیارد تومان، هزینه سالانه دو سامانسرای پایتخت

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۵۶۸

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه هزینه نگهداشت هر مددجو در سامانسراهای پایتخت روزانه ۱۵۵ هزار تومان است، گفت: به طور کلی، مدیریت شهری سالانه بیش از ۱۵ میلیارد تومان برای سامانسراهای لویزان و اسلامشهر هزینه می کند.

به گزارش ایلنا، ولی الله شجاع پوریان ضمن بیان این مطلب با بیان اینکه سامانسراهای شهرداری تهران مددجویانی را که هیچ یک از سازمان‌ها از جمله بهزیستی حاضر به پذیرش نیستند نگه داری می‌کنند، اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت سامانسراهای پایتخت حدود ۵۵۰ تخت است که ۳۰۰ تخت در مرکز اسلامشهر (آقایان) و ۲۵۰ تخت در مرکز لویزان (خانم‌ها) قرار دارند.

وی ادامه داد: به طور معمول، هزینه نگهداری هر مددجو در سامانسراهای پایتخت روزانه ۱۵۵ هزار تومان است که اهم این مبلغ شامل هزینه‌های درمانی و پزشکی می‌شود. متاسفانه، به دلیل فقدان اوراق هویتی بسیاری از مددجوها شامل بیمه سلامت ایرانیان نمی‌شوند و شهرداری ناگزیر است تا هزینه درمان این افراد را به شکل آزاد به بیمارستان پرداخت کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از مددجویان حاضر در سامانسراها مبتلا به بیماری‌های عفونی هستند، گفت: سالانه تنها ۱۵۰ میلیون تومان هزینه داروها و ۱ میلیارد تومان هزینه درمان مددجویان را در سامانسرای اسلامشهر پرداخت می‌کنیم.

شجاع پوریان با بیان اینکه هر سال حدود ۳۰ هزار مددجوی سالمند، متکدی، کارتن خواب، کودک و ... از مراکز حمایتی شهرداری تهران استفاده می‌کنند، تصریح کرد: تلاش بر این است تا شهرداری تهران طبق قانون تنها زیرساخت‌ها را در اختیار بگذارد و مسئولیت نگهداری با سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها باشد. در این زمینه، همکاری‌های مشترکی شکل گرفته است که امیدواریم در آینده به بار بنشیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز