خبرگزاری کار ایران

نوریان:

طرح اصلاح قانون انتخابات موضوعات محلی و ملی را از یکدیگر جدا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۴۶۶

یک نماینده مجلس تاکید کرد: تفکیک اختیارات محلی و ملی و نیز ارتقای کارآمدی مجلس از محاسن طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، اردشیر نوریان به عنوان موافق فوریت طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس گفت: این طرح به کارآمدی مجلس کمک می کند زیرا در استان های با جمعیت پایین دچار موضوعاتی هستیم که پرداختن به آنها باعث خدشه به روند مسئولیت اصلی نمایندگان می‌شود، ضمن آنکه این طرح کمک می‌کند موضوعات محلی و ملی از یکدیگر جدا شوند، چرا که در حال حاضر نمایندگان باید در بسیاری از شهرستان‌ها به جای شورای شهر، شهردار و حتی دهیار وارد موضوعات شوند که این امر منجر به ایجاد اختلافات درونی در استان ها می‌شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی افزود: تفکیک اختیارات محلی و ملی و نیز ارتقای کارآمدی مجلس از محاسن طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح به شکل‌گیری تحزب در کشور کمک می‌کند زیرا در کشور ما در حال حاضر امور قائم به فرد است و احزاب نقشی ندارند ولی این طرح به اتخاذ تصمیمات منطقی کمک می‌کند.

این نماینده مجلس همچنین پررنگ شدن نقش قومیت های مذهبی و قومیتی و نیز نقش پول های کثیف و رانت را از نقاط ضعف وضعیت فعلی در انتخابات مجلس برشمرد و توضیح داد: این طرح پاسخگویی به صورت حزبی را تقویت می کند و سبب افزایش مشارکت در انتخابات خواهد شد ضمن آنکه مانعی برای نقش‌آفرینی اقلیت‌های مختلف ایجاد نخواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز