خبرگزاری کار ایران

فرقانی درباره نشست امروز با رئیس جمهور:

جلسه امروز صمیمی، صریح، بی‌پرده و در عین حال دلسوزانه و دردمندانه بود

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۳۱۷

این استاد ارتباطات تاکید کرد: رئیس‌جمهور درخواست کردند اگر در این جلسه هم فرصت نشد که برخی از مسایل بازگو شود و راه‌‌حل‌‌ها مطرح شود، آنها را به صورت مکتوب ارایه کنند و به عنوان مرجعیت اجتماعی کمک کنند که مسایل کشور را با هم حل کنیم.

به گزارش ایلنا، مهدی فرقانی درباره نشست امروز رئیس‌‌‌جمهور با اساتید حوزه علوم اجتماعی گفت: به نظرم فضای جلسه امروز صمیمی، صریح، بی‌‌‌پرده و در عین حال دلسوزانه و دردمندانه بود. رئیس‌‌‌جمهور در ابتدای جلسه پرسیدند که از دیدگاه حاضران به عنوان جامعه‌‌‌شناسان شناخته شده ایرانی، مهمترین مسایل کشور چیست و راه‌‌‌حل‌هایی که برای این مشکلات می‌‌توان به کار بست چیست؟

وی ادامه داد: اصحاب علوم اجتماعی و علوم ارتباطات هم در پاسخ به این سوال هر کدام از منظر خودشان، مسایل کشور را در حوزه اجتماعی برشمرده و نقد کردند که البته در مواردی نقدهای تندی هم مطرح شد. البته با وجود انتقادات، اساتیدی که در این نشست حضور داشتند از این جهت خرسند بودند که چنین نشستی برای اولین بار برگزار شده و به اصطلاح بابی باز شده تا دولتمردان، صدای دانشگاهیان و اصحاب علم را بشنوند و از راه‌‌‌حل‌ها و راهکار‌های ارایه شده توسط آنان برای برنامه‌‌‌ریزی‌های آینده استفاده کنند.

رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه افزود: رئیس‌جمهور هم در انتهای جلسه، مباحثی را مطرح کردند که نشان می‌داد دولت فهم کاملی از مسائل و مشکلات کشور دارد اما گاهی با موانعی روبه‌روست که باعث می‌‌شود اقدامات مثبت صورت گرفته توسط دولت، آنچنان که شایسته است بازتاب پیدا نکند و مردم از آنها مطلع  نشوند.

فرقانی اضافه کرد: البته در مواردی هم دولت صلاح نمی‌‌‌‌داند که برخی از مضایق و تنگناها را با افکارعمومی در میان بگذارد که این موارد ممکن است اختلال ارتباطی بین دولت و جامعه را بوجود بیاید که ممکن است به بدبینی یا نارضایتی و یا سوءظن منجر شود.

فرقانی با بیان اینکه رئیس دولت در عین حال در پاره‌‌ای موارد نقصان‌‌ها و ضعف‌‌‌هایی را هم که همکاران مطرح کردند پذیرفتند و از دانشگاهیان درخواست کردند که گفت‌‌‌وگوها ادامه پیدا کند، اظهار داشت: رئیس‌جمهور درخواست کردند اگر در این جلسه هم فرصت نشد که برخی از مسایل بازگو شود و راه‌‌حل‌‌ها مطرح شود، آنها را به صورت مکتوب ارایه کنند و به عنوان مرجعیت اجتماعی کمک کنند که مسایل کشور را با هم حل کنیم نه اینکه منتظر بمانند تا دولت مشکلات را حل کند و آنها تنها نظاره‌‌گر باشند.

وی ادامه داد: در این جلسه، برای استمرار جلسات هم گفت‌‌‌وگو شد که آقای رئیس‌‌‌جمهور و همکارانشان نظر مساعد داشتند و حتی درخواست کردند در خارج از جلسات هم دیدگاه‌ها به صورت مکتوب ارایه شود.

این استاد ارتباطات افزود: یکی از پیشنهاداتی که در ابتدای جلسه مطرح شد این بود که گفت‌‌‌وگوها تنها به رییس‌‌جمهور منحصر نشود و به سطوح و ارکان دیگر و از جمله در سطوح وزارتخانه‌‌‌ها و وزرا هم ادامه پیدا کند و یک گفت‌‌وگوی ملی شکل بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز