خبرگزاری کار ایران

پرسپولیسی‌ها هوشیار باشند / خود را برنده بدانید، باخته‌اید

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۰۴۳

برانکو ایوانکوویچ خوب می‌داند اگر شاگردانش در این مسابقه با غرور وارد زمین شوند السد روز سختی را برای آنها رقم خواهد زد.

به گزارش ایلنا، رسیدیم به همان بازی‌ که برانکو مهم‌ترین بازی ده سال اخیر پرسپولیس خوانده بودش. بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان 2018 آسیا که میزبانش ورزشگاه آزادی است و کوالنکو والنتین ساعت ۱۸:۳۰ سوت شروع آن را به صدا درمی‌آورد. داور ازبکستانی را در قضاوت این بازی دو هموطنش کمک خواهند کرد: شودموف فوسنیدین و گاینولین تیمور. پرسپولیس تا امروز به هیچکدام از میهمان‌هایش نباخته و مهم‌تر اینکه در 6 بازی از یازده بازی آسیایی این فصل گل نخورده است که این شاید جبران کند اختلاف گل‌های زده‌اش با گل‌های السد را که بهترین گلزنش دو برابر آقای گل پرسپولیس گل زده است. علیپور ۵ گله است و بونجاح ۱۲ گل زده. سرنوشت این بازی اما افتاده دست هافبک‌ها. یک طرف رسن و کمال و نوراللهی و مقابل آنها ژاوی و گابی.

پیش از بازی رفت، سایت ترانسفرمارکت ارزش فهرست ۱۶ نفره پرسپولیس مقابل السد را ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار یورو برآورد کرده بود اما همان موقع فهرست تیم قطری9/16میلیون یورو قیمت داشت. این مقایسه البته فقط ارزش کار پرسپولیس را بیشتر نشان می‌دهد وگرنه در همان بازی دیدیم که نتوانست نتیجه را رقم بزند. درست مثل آماری که معمولا به آنها دل می‌بندیم اما در عمل کارآیی ندارند.

 امروز مهم‌تر از همه آنها فوتبالی است که به قول برانکو، پرسپولیس در مهم‌ترین بازی ده سال اخیرش به نمایش می‌گذارد. فقط کافی است خودش باشد. همان تیمی که به گل خوردن عادت ندارد و با فرصت‌طلبی، تا پای جان می‌جنگد. پرسپولیس البته روزهای سخت‌تر از این را هم تجربه کرده. هم در بازی برگشت با الجزیره و هم مقابل الدحیل که هر دو شاید با اطمینان از پیروزی خانگی‌‌‌شان در بازی رفت پا به ورزشگاه آزادی گذاشتند و دست‌ خالی به خانه‌هایشان برگشتند.

این بازی اما کمی متفاوت است چرا که شاگردان برانکو یک گل زده در خانه حریف دارند و با یک مساوی هم به فینال می‌رسند. این برتری اما به همان اندازه که امیدوارکننده است، فریبنده هم می‌تواند باشد و البته امیدواریم پرسپولیسی‌ها به فکر مساوی گرفتن نباشند. این چیزی است که برانکو هم در روزهای اخیر مدام آن را یادآوری‌اش کرده و بازیکنان پرسپولیس هم باید تا الان درکش کرده باشند.

دلیل‌ دیگرمان برای نگرانی، حساسیت بازی پرسپولیس و السد است که هر روز پررنگ‌تر می‌شود و خطرناک‌تر. البته که این یک بازی ملی به حساب می‌آید اما آخرین مسابقه فوتبال در دنیا نیست که با حسا‌س‌تر جلوه دادنش این‌طور به شاگردان برانکو استرس وارد می‌کنند.

بازی با السد حتی در آزادی و با حمایت صد هزار تماشاگر، به اندازه‌ کافی سخت هست و آرامش و تمرکز، تنها چیزی که پرسپولیس به آن احتیاج دارد.

پس چه بهتر که با افزایش حساسیت‌های بازی تمرکز ایوانکوویچ و بازیکنان پرسپولیس را به هم نزنیم و شانس فینالیست شدن را از آنها نگیریم. مهم این است که پرسپولیسی‌ها خودشان را از پیش برنده ندانند و هوشیارانه و منطقی بازی کنند وگرنه السد پیش از این استقلال را هم در ورزشگاه پر از تماشاگر آزادی و در شرایطی بهتر شکست داده است.

پرسپولیس البته با برانکو در هیچکدام از بازی‌های خانگی‌اش در لیگ قهرمانان شکست نخورده و مهم‌تر اینکه تا اینجای کار 6 کلین‌شیت داشته که یکی از آنها را همین سه هفته پیش در خانه السد ثبت کرد اما قرار نیست نتیجه‌ را آمارها بنویسند. همه چیز در دستان تیمی است که فردا به زمین می‌رود و تا تجربه نخستین فینال لیگ قهرمانان، یک قدم بیشتر فاصله ندارد. تیمی که جز همراهی و حمایت، انتظاری از «ایران» ندارد و شرط صعودش مغرور نشدن و فکر نکردن به فینال است.

بازی با السد، فقط بازی با السد است و هر تصور دیگری صعود پرسپولیس به فینال را ‌سخت‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز