خبرگزاری کار ایران

بارسلونا – رئال مادرید؛ ال کلاسیکوی نچسب

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۷۷۴

ال‌کلاسیکوی یکشنبه آینده در نوکمپ حس غریبی دارد چون برای نخستین بار بعد از سال 2007 نه لیونل مسی در آن حضور دارد و نه کریستیانو رونالدو.

مسی در بازی با سویا مصدوم شد و رونالدو هم که از سال 2009 در موفقیت‌های رئال سهیم بود، به یوونتوس رفت و این یعنی بعد از 11 سال ال‌کلاسیکو بدون حضور دو فوق‌ستاره جهان فوتبال برگزار می‌شود. آن سال رونالدو هنوز در منچستریونایتد بود و مسی به دلیل پارگی ماهیچه ران یک هفته قبل از مسابقه به آن بازی نرسید. مرور ترکیب دو تیم در آن بازی خالی از لطف نیست: بارسلونا: ویکتور والدس، اریک آبیدال، رافائل مارکس، کارلس پویول، گابریل میلیتو، دکو، ژاوی، آندرس اینیستا، یحیی توره، رونالدینیو و ساموئل اتوئو. رئال مادرید: ایکر کاسیاس، گابریل هاینتسه، فابیو کاناوارو، سرخیو راموس، پپه، لاسانا دیارا، وسلی اشنایدر، خولیو باپتیستا، رود فان نیستلروی، رائول و روبینیو. بازی نزدیکی در نوکمپ بود که با تک گل باپتیستا به سود میهمان خاتمه یافت، رئال از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کرد با هشت امتیاز فاصله نسبت به ویارئال و 18 امتیاز اختلاف نسبت به بارسلونا.

بارسلونا از سال 2004 که سر و کله مسی پیدا شده، وضعیت خوبی در ال‌کلاسیکوها داشته. مسی در این 14 سال تنها دو بار در ال‌کلاسیکو غایب بوده و در هیچ یک بارسا به پیروزی نرسیده. در آوریل 2006 تیم فرانک رایکارد در نوکمپ با رئال یک بر یک مساوی کرد اما آن سال دو گانه لالیگا و لیگ قهرمانان را به دست آورد. مسی با 26 گل بهترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو است و نفرات بعدی، آلفردو دی استفانو و رونالدو با 18 گل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز