خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

زنان کشاورز تغییرات اقلیمی را به خوبی فهمیده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۱۹۹

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برای همه کسانی که ذره‌ای به فکر فردا هستند، نگرانی‌های اقلیمی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: روز به روز به خصوص در نواحی شرق کشور خشکسالی‌ها افزایش پیدا کرده، بارش‌ها کاهش پیدا کرده، تابستان‌ها طولانی‌تر شده و برف ناپدید شده و حتی در قسمت‌های برفی هم شاهد برف نیستیم و زنان کشاورز این موضوع را خوب متوجه می‌شوند.

او تاکید کرد: برای همه کسانی که ذره‌ای به فکر فردا هستند، نگرانی‌های اقلیمی وجود دارد. این یک دغدغه عمومی است. مساله آب، تغییر اقلیم، مساله روز است و موضوعی است که مستقیما به آینده آسیب می‌زند و به همین دلیل از منظر برنامه‌ریزی موضوع تغییر اقلیم یکی از موضوعاتی است که دقیقا به موضوع برنامه‌ریزی برای عدالت جنسیتی ارتباط پیدا می‌کند، چرا که اگر متوجه شرایط تغییر اقلیم و آثار آن باشیم، شاهد ابعاد گسترده آن خواهیم شد.

ابتکار افزود: سازمان هواشناسی در سال‌های آخر دولت یازدهم گزارشی از وضعیت تغییر اقلیم ارائه کرد که تکان‌دهنده بود و نشان می‌داد این روند نوسانات زیادی داشته است و امیدواریم امسال سال پربارشی از نظر پاییز و زمستان باشد. اما سال 96 سال خوبی نبود و منابع آبی و سفره‌های زیرزمینی وضعیت خوبی در این خصوص نداشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز