خبرگزاری کار ایران

ترزا می:

آخرین مرحله گفت‌وگوهای برگزیت به شجاعت، اعتماد و رهبری دوجانبه نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۹۲۸

نخست‌وزیر بریتانیا از امکان تمدید دوره انتقالی پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا، امروز -پنج‌شنبه- عنوان کرد که دوره گذار را «به مدت چندین ماه» پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد؛ اقدامی که منتقدانش آن را خیانت تلقی می‌کنند.

اختلاف‌ها بر سر مرز زمینی میان بریتانیا و ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند باعث شده مذاکرات برگزیت به بن‌بست برسد. این در حالی است که کمتر از شش ماه دیگر تا زمان جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا باقی مانده است. 

این دوره گذار بدان معناست که چنانچه در آینده همکاری دو طرف ممکن نبود، برنامه پشتیبانی که تاکنون چندان هم به مذاق لندن خوش نیامده به اجرا درنخواهد آمد. این امر یکی از نکات کلیدی منتقدان سیاست‌های ترزا می تلقی می‌شود. 

ترزا می در دومین روز از نشست با سران اتحادیه اروپا گفت: «ایده‌ای که در حال حاضر مطرح است، این بوده که دوره اجرای این توافق را تا چندین ماه ادامه دهیم.»

وی ادامه داد: «اما نکته اینجاست که انتظار نمی‌رود بتوان از این طرح بهره برد، چراکه در تلاشیم به آینده‌ای برای همکاری‌هایمان تا پایان دسامبر ۲۰۲۰ دست یابیم.»

نخست‌وزیر بریتانیا در نهایت به رهبران اروپایی گفت: «من به نتیجه‌ای خوب و مطمئن امیدوارم. مرحله آخر این گفت‌وگوها به شجاعت، اعتماد و رهبری دو طرف نیاز دارد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز