خبرگزاری کار ایران

ترزا می و برگزیت؛

بریتانیا در یک قدمی «خروج بدون توافق» از اتحادیه اروپا

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۱۶۷

مذاکرات برگزیت همچنان دردسرهای بسیاری را برای نخست‌وزیر بریتانیا و اتحادیه اروپا به همراه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌ان، «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا، فردا -چهارشنبه- در حالی در نشستی سرنوشت‌ساز با سران اتحادیه اروپا دیدار می‌کند که «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا، هشدار داده که بریتانیا به‌سرعت به‌سوی وضعیت فاجعه‌بار عدم توافق بر سر برگزیت پیش می‌رود. 

گفت‌وگو میان دو طرف در روزهای گذشته متوقف شد و «مایکل بارنیر» مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا، گفت که «مسائل اساسی همچنان به قوت خود باقی‌ است». یکی از این مسائل اساسی مرز بریتانیا با ایرلند است. اروپا از بریتانیا می‌خواهد تا بر سر اجرای طرحی «پشتیبان» توافق کند تا مرزی باز را میان ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند تضمین کند. ایرلند شمالی عضو اتحادیه اروپا نیست، اما جمهوری ایرلند همچنان از اعضای این اتحادیه قلمداد می‌شود. 

یک منبع آگاه به گفت‌وگوها به سی‌ان‌ان گفت که مذاکره‌کنندگان بسیار به رسیدن به توافقی اولیه نزدیک بودند، اما ترزا می در لندن همه‌چیز را نابود کرد. 

اکنون نخست‌وزیر بریتانیا کمتر از ۴۸ ساعت، پیش از دیدار با رؤسای اروپا، زمان دارد تا اوضاع را دگرگون کند. 

شدیدترین انتقاد از روند مذاکرات برگزیت را «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه، مطرح کرد. وی به ترزا می گفت که برگزیت را «دروغگویانی به مردم قالب کردند که فردای رای‌گیری از زیر همه‌چیز شانه خالی کردند.»

ترزا می، در بیانیه‌ای اضطراری که روز گذشته منتشر شد، از «پیشرفت حقیقی» مذاکرات دفاع کرد، اما افزود که پیشنهاد اتحادیه اروپا درباره مرز با ایرلند شمالی «تمامیت ارضی بریتانیا را تهدید می‌کند».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز