خبرگزاری کار ایران

سرای سیگارچی بدون تغییر حفظ می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۶۸۳

سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران از دستور سازمان میراث فرهنگی برای حفظ سرای سیگارچی در مجاورت کاخ گلستان خبر داد.

حجت نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در این‌باره گفت: سرای سیگارچی در مجاورت کاخ گلستان با قدمتی بالغ بر ۴۴۰ سال یکی از منحصربفردترین مجموعه‌های تاریخی ایران است اما متاسفانه شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، در اقدامی مغایر با ضوابط حریم کاخ جهانی گلستان و ارگ تاریخی و بازار تهران، اجازه تخریب و نوسازی موقوفه موسوم به سرای سیگارچی را که متعلق به منیرالسلطنه است صادر کرده و اجازه ساخت با ارتفاع ده و نیم متر داده بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه نگرانی شدیدی در این خصوص وجود داشت، گفت:‌ روز گذشته در جلسه شورای شهر تهران این موضوع را به شهرداری و معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری متذکر شدم و خوشبختانه امروز آقای علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دستور حفظ سرای سیگارچی و ممانعت از هرگونه اقدام در این بنای تاریخی را صادر کردند.

نظری ضمن تقدیر از این اقدام سازمان میراث فرهنگی گفت:‌ این بنا با ساختار گذشته فعال می‌ماند و بدون هیچگونه عملیات عمرانی یا تخریب پابرجا خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز