خبرگزاری کار ایران

عرضه 760 میلیارد تومان سهام و شرکت دولتی در آبان ماه

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۶۶۴

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به عرضه 760میلیارد تومان سهام و شرکت دولتی در اوایل آبان ماه در سازمان خصوصی سازی گفت: واگذاری‌های آبان ماه شامل ۱۰ بنگاه به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان در مزایده و سه شرکت با ارزش 550 میلیاردتومان از طریق بورس و فرابورس است.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان خصوصی سازی، سید جعفر سبحانی در خصوص واگذاری‌های سال جاری بیان کرد: «سردخانه شهید حقانی بندرعباس» با قیمت پایه ۱۳۶ میلیارد تومان عرضه می‌شود که در این مزایده خریدار باید ۲۵ درصد را به صورت نقد و بقیه را در اقساط سه ساله پرداخت کند.

 به گفته وی «سیلوی ارومیه»، «سیلوی مهاباد» و «سیلوی قدیم کرمانشاه» به ترتیب با قیمت پایه ۲۵، ۱۷.۵ و ۲۰ میلیارد تومان دیگر بنگاه‌هایی هستند که هفتم آبان ماه روی میز فروش خواهند بود و خریداران باید ۱۵ درصد را به صورت نقد و بقیه آن را در اقساط ۶ ساله بپردازند.

 مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: انبار‌های «سلماس آذربایجان غربی»، «بروجن»، «سراوان سیستان و بلوچستان» و «خاش» چهار انباری هستند که به ترتیب با قیمت‌های هفت، ۵۲، سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون و ۲.۵ میلیارد تومان با حصه نقدی ۲۵ درصد و اقساط سه ساله به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

 سبحانی گفت: «ساختمان اداری و انبار ابرکوه» در استان یزد با قیمت پایه ۵۰۰ میلیون تومان نیز در میز واگذاری قرار دارد که خریدار باید ۲۵ درصد آن نقد و بقیه مبلغ را در اقساط سه ساله بپردازد.

 وی تاکید کرد: شرکت مادر تخصصی ۹ بنگاهی که در نوبت واگذاری قرار دارند، شرکت بازرگانی دولتی است.

 مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی اظهار کرد: ۲ قطعه زمین در شهرستان ساری که شرکت مادر تخصصی آن پشتیبانی امور دامی کشور است، با قیمت پایه ۲ میلیارد تومان و تمام آن به صورت نقدی واگذار می‌شود.

سبحانی در ادامه از واگذاری سه بنگاه در بورس و فرابورس به ارزش 550 میلیارد تومان خبر داد وافزود: «شرکت حفاری شمال» که سهم قابل عرضه 5 درصد مجموع سهم باقی مانده دولت است با قیمت پایه حدود 100میلیارد تومان واگذار می‌شود که ۳۰ درصد آن نقد و بقیه در اقساط ۲ ساله است.

 به گفته وی «شرکت فولاد اکسین خوزستان» با قیمت پایه 300میلیارد تومان، ۲۰ درصد نقد و بقیه در اقساط چهارساله نیز واگذار می‌شود.

 مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی یادآور شد: واگذاری ۴۵ درصد «شرکت نورد و لوله اهواز» به شکل وکالتی از طریق فرابورس برگزار می‌شود.

 سبحانی تصریح کرد: قیمت پایه شرکت نورد و لوله اهواز ۱۴۲ میلیارد تومان است که خریدار می بایست ۲۵ درصد آن را نقد و بقیه را در اقساط چهار ماهه پرداخت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز