خبرگزاری کار ایران

مرحله نخست واگذاری محصولات اسنوا آغاز شد:

محصولات ثبت‌نامی برای آبان‌ماه از مهر تحویل متقاضیان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۶۰۷

مدیر شرکت اسنوا گفت: متقاضیانی که زمان دریافت محصولات مورد نیازشان در طرح ملی پیش خرید لوازم خانگی را آبان ماه تعیین کرده اند، محصولات خود را از مهرماه تحویل خواهند گرفت.

به گزارش ایلنا، امین منانی با بیان اینکه تعهد تحویل محصولات بر عهده شرکت اسنوا است، گفت: طرح پیش خرید لوازم خانگی هم اکنون در حال اجراست و بیشتر میزان ثبت نامی برای آبان ماه 97 و فروردین 98 است.

وی همچنین با تشریح جزییات ثبت نام مردم در طرح پیش خرید لوازم خانگی اظهار داشت: بیشترین ثبت نام برای پیش خرید محصولات لوازم خانگی، در تهران و سپس به ترتیب در شهرهای اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز انجام گرفته است و بیشترین میزان ثبت نام در سنین 25 تا 34 سال بوده است.

** ضمانت وجوه واریزی توسط بانک صادارت ایران

مدیرعامل بانک صادرات ایران در خصوص ضمانت طرح پیش خرید اسنوا گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این بانک، همواره حمایت از تولید داخلی بوده است و در همین راستا نیز در سال‌های اخیر طرح‌های متعددی را با همکاری شرکت اسنوا اجرایی کرده‌ایم.

حجت‌اله صیدی اظهار داشت: در اینخصوص بر قطعی بودن قیمت محصولات پیش‌خرید شده و رعایت تمامیه ضوابط و قوانین حاکم بر فروش و پیش خرید محصولات و رعایت حقوق مصرف‌کننده تأکید شده است.

وی افزود: این‌گونه طرح‌ها علاوه بر اینکه نقش اساسی در حمایت از تولید ایفا می‌کنند، موجب افزایش ثبات در اقتصاد و آرامش در بازار می‌شود که ضرورت آن اکنون بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

محمدرضا دیانی، مدیرعامل گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب نیز در همین رابطه گفت: این طرح پیش خرید، به حذف دلالان از بازار و تقویت روند فروش کالاهای ایرانی در شرایط موجود کمک خواهد کرد.

وی افزود: بانک صادرات ایران همواره در عرصه حمایت از تولید ملی پیشگام بوده و حضور این بانک در کنار شرکت اسنوا، در تضمین فروش و اطمینان‌خاطر مشتریان بسیار مؤثر است.

** اجرای طرح پیش خرید بدون مداخله دولت­­­­

طرح پیش خرید اسنوا با۱۶۰ مدل محصول شامل یخچال، فریزر، لباسشویی، اجاق گاز، ال‌ای‌دی و لوازم خانگی کوچک به دو شیوه قیمت مقطوع و خرید با قیمت غیرقطعی و با سود مشارکت، و با اتکا به توانمندی بخش خصوصی و بدون مداخله دولت آغاز شده است.

در این طرح که براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار اجرا می شود، پیش‌خرید لوازم خانگی برند اسنوا تا سقف ۵۰ هزار قلم کالا انجام می گیرد.

امین منانی، مدیر شرکت اسنوا گفت: برند اسنوا،برندی ملی ستکه درمسیر تحقق رسالتهای خود و درجهت رفع نگرانی بازارو همچنین ایجاد اطمینان خاطر برای خریداران محترم از تثبیت قیمت ها و وجود کالا به میزان کافی درآینده، اقدام به اجرایطرح پیش خرید نموده است که ضمانت آن با بانک صادرات است.

وی افزود: این طرح که در مدت محدودی اجرا خواهد شد، به نحوی است که برای هر کالایی که سقف فروش پر شود، سایت بسته شده و مصرف‌کنندگان می‌توانند برای مرحله بعدی، درخواست خود را ثبت کنند. متقاضیان باید بامراجعه به سایت اسنوا به نشانی snowa.irبه ثبت درخواست خود بپردازند.

وی با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین‌بار در صنعت لوازم خانگی اجرا می‌شود، گفت: هدف از اجرای این طرح توسط اسنوا، کاهش نگرانی ذهنی مصرف‌کنندگان نسبت به کمبود کالا و افزایش قیمت است.

** جزییات ثبت‌نامی طرح پیش خرید

منانی در تشریح طرح پیش خرید لوازم خانگی اظهار داشت: این طرح که در صورت نیاز قابل تمدید خواهد بود، به منظور بکارگیری ظرفیت های بلااستفاده نصب شده برای پوشش تقاضای داخلی و حفظ کیفیت مطلوب کالا برای مصرف کنندگان کشور و همچنین نظر به شرایط حاضر در ممنوعیت واردات کالاهای خارجی، نارسایی های ارزی و مشکلات تولیدکنندگان لوازم خانگی به اجرا در خواهد آمد.

مدیرشرکت اسنوا اضافه کرد: در این طرح که کامل ترین سبد لوازم خانگی به شمار می آید انواع یخچال فریزر، ساید بای ساید، یخجال و فریزر دوقلو و پایین و بالا، ماشین لباسشویی دوقلو و اتوماتیک، ماشین ظرفشویی، انواع تلویزیون ال.ای.دی، ال.ای.دی اسمارت و او.ال.ای.دی، اجاق گاز و لوازم خانگی کوچک ارایه خواهد شد.

وی افزود: متقاضیان با ارایه کدملی و صرفا با مراجعه به وب سایت اسنوا می توانند اقدام به ثبت نام نمایند که براین اساس متقاضیان با واریز کل مبلغ از تخفیف ماهیانه 2 درصدی بهره مند می شوند. به عنوان مثال میزان تخفیف برای فروردین 12% خواهد بود.قیمت لوازم خانگی موضوع این طرح قطعی است که به صورت اینترنتی به حساب شرکت واریز می شود و زمان تحویل کالا مطابق با جدول مشخصات و قیمت کالای سفارش داده شده خواهد بود.

منانی با بیان اینکه مکان تحویل کالا نیز به آدرس اعلامی خریدار در سایت خواهد بود و تحویل رایگان آن نیز صرفا در آدرس معرفی شده امکان پذیر است، ادامه داد: حداکثر زمان تحویل کالا شش ماه است که کارمزد انصرف و خسارت به صورت سالیانه محاسبه می شود، برای انصراف حدود 7 درصد و 18 درصد نیز بابت جبران تاخیر در تحویل در نظر گرفته شده است.

به گفته منانی، تامین بازار و کاهش قیمت ها به واسطه حذف دلالان و واسطه گران، تامین مالی بنگاهها و امکان سفارش گذاری قطعات منفصله بدون کمترین ریسک، کنترل تقاضای متورم شده ناشی از حفظ دارایی و دورنمای افزایش نرخ ها به دنبال شرایط تحریمی، جلوگیری از رکود تورمی که در آینده نزدیک به دلیل عدم ترمیم درآمد سرانه مردم و تخلیه اثر کامل هدایت تقاضای ارزی به بازار ثانویه احتمال رخداد دارد، افزایش احتمالی مقادیر عرضه به دنبال آرامش بازار، شفاف شدن قیمت ها و امکان کنترل بیشتر بر آن، امکان تولید براساس تقاضا و توان پیش بینی دقیق تر در واردات مواد و قطعات، مدیریت منابع ارزی و توانمندی صنایع داخلی و جمع آوری و جذب نقدینگی سرگردان مردمی که هر روز به سوی یک بازار سرازیر می شود و هدایت آن به سوی تولید اشتغال زا و دارای ارزش افزوده از جمله اثرات مثبت اجرای این طرح در بخش صنعت لوازم خانگی است.

** اسنوا، برندی با ارزش

منانی همچنین در خصوص شاخص های اطمینان از طرح گفت: اسنوا تنها برند ملی لوازم خانگی ایران با بیش از چند هزار میلیارد تومان ارزش برند و دارای عظیم ترین و تخصصی ترین کارخانجات تولیدی است و گروه صنعتی انتخاب نیز دارای گسترده ترین شبکه خدمات پس از فروش و تنها دارنده عالیترین نشان رعایت حقوق مصرف کننده برای شش دوره متوالی است.

وی گفت: تاکنون بالغ بر سه و نیم میلیون نفر مصرف کننده از محصولات این گروه استفاده کرده‌اند.

وی سپس با اشاره به ظرفیت تولید این مجموعه اشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت تولید اسمی ماهیانه این گروه 163 هزار و 317 دستگاه و در سال حدود یک میلیون و 959 هزار و 810 دستگاه انواع یخچال فریزر، اجاق گاز، شوینده و تلویزیون است که می تواند در حدود نیمی از ظرفیت بازار ایران را پوشش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز