خبرگزاری کار ایران

نامه مقتدی صدر به ترامپ: گوشت را باز کن، خوب بشنو

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۵۶۶

رهبر جریان صدر عراق در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری آمریکا و در واکنش به هیاهوی او در قضیه روزنامه‌نگار مفقود سعودی از او خواست نگاهی به حال و روز مردم جنگ‌زده خاورمیانه کند و قبل از هر چیز خود را اصلاح کند.

به گزارش ایلنا، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در نامه­‌ای خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا نوشت که نامه نوشتن به تو برایم سخت است اما مصداق این شعر است که:

«کشته شدن شخصی در جنگل گناهی نابخشودنی است اما کشتار مردمی بی­گناه، جرم کوچکی است».

در ادامه این نامه آمده است:

مردک! به جای این همه غوغای تو خالی در جهان برای خاشقجی که هیچ سمتی غیر از تابعیت آمریکائی نداشته و به جای دستور تحقیق در مورد جنایت صورت گرفته علیه او چشمانت را باز کن و ببین که در یمن، بحرین، سوریه، لیبی، آفریقا و .... چه می­‌گذرد؟ آیا این همه قبرهای انباشته و جنگ‌های نابود کننده را نمی­‌بینی؟

تو کر شده­‌ای لازم است پزشکان خوب گوش‌­هایت را معاینه کنند تا شاید فریاد کودکان و ضجه مادران و ناله مجروحان را بشنوی!

آری تو فقط صدای تانک­‌هایی را می­‌شنوی که منازلشان را ویران می­‌کند و آژیر هواپیماهایی را می‌شنوی که بمب بر سرشان خالی کرده و لقمه نانی را هم از آنها می­‌گیرد.

تو بهتر است از رورنامه‌نگارانی دفاع کنی که از رنج کشورهای جهان سوم می‌­نویسند، از رنج و دردی که تو و امثال تو بر سرشان می‌آورد.

که به تو چنین حق می‌­دهد که آنها را نادیده بگیری و کشورهایشان را به بهانه­‌های واهی اشغال کرده و قواعد شوم خود را در آنها پیاده کنی؟

ای فرعون سرکش زمان! تو برای غارت میلیاردها پول کشورهای خلیج (فارس) خاموش می‌­شوی و یا چانه می‌­زنی تا آمریکا ثروتمند باقی بماند و کشورهای آفریقائی و دیگران فقیر و فقیرتر شوند.

بی‌شک تو از گمراهانی!

آیا از خود نمی‌­پرسی سرنوشت مردمی که در چنبره حکمرانی تو هستند، چه می­‌شود؟

تو بهتر است به مردم فقیر کشور خودت توجه کنی و از گردباد آفت‌­های ویرانگر و پی در پی در امانشان داری!

حمایت تو فقط از عده­ای خاص مصداق یک پیمانه در قبال دو پیمانه است، حمایت تو از اسرائیل و حرکت در همان مسیر اسلافت یقینا تو را به ظلم مظلومان گرفتار خواهد کرد!

تو کشور خودت را اصلاح کن بگذار ما نیز به اصلاح کشور خود بپردازیم. به اجبار چیزی را بر ما تحمیل نکن،‌ هر کس به دین خود!

مقتدی صدر

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز