خبرگزاری کار ایران

انور قرقاش:

علاقه ما به عربستان، ناشی از علاقه به خودمان است

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۴۹۴

وزیر مشاور در امور خارجی امارات گفت که مردم خلیج (فارس) و منطقه، حضور و نقش عربستان سعودی را به عنوان یک رکن اصلی در رشد و ثبات محیطی سخت و آشفته ضروری می‌دانند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «انور قرقاش» در صفحه توئیتر خود نوشت: «بحران­‌های زودگذر، حقیقت محوری بودن نقش عربستان سعودی در امور مهم منطقه را تغییر نمی­‌دهد. علاقه و اشتیاق به این کشور در حقیقت از علاقه ما به خودمان نشأت می­‌گیرد».

این اظهارات قرقاش در راستای همبستگی کشورش با عربستان سعودی در برابر هجمه‌­های شدید اتهام این کشور به دست داشتن در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار مفقود سعودی مطرح شده است.

مقام­‌های ترکیه، احتمال قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی را بسیار قوی می­‌دانند و در عین حال،‌ ریاض این موضوع را به شدت تکذیب کرده است به گونه­‌ای که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی دستور تحقیق فوری در مورد سرنوشت خاشقجی را صادر کرده است.

عربستان سعودی تیمی را برای همکاری با دایره جنائی پلیس ترکیه در روند بازرسی از کنسولگری سعودی در استانبول به این کشور فرستاده است.

بسیاری از کشورهای عربی همبستگی خود را با عربستان سعودی برای مقابله با هر تهدیدی علیه این کشور به ویژه تهدیدهای آمریکا به اعمال مجازات­‌های سنگین در صورت دست داشتن ریاض در قتل خاشقجی، اعلام کرده‌­اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز