خبرگزاری کار ایران

ورود بانوان؛ تابویی که همچنان شکستنی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۲۲۷

برخلاف تیتری که اکثر رسانه‌ها روی آن مانور دادند، خبری از حضور هواداران خانم در ورزشگاه آزادی نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، موافقت شورای تامین با حضور بانوان در ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار ایران - بولیوی، اگرچه تیتری زیبا و خوشحال کننده برای یک خبر است ولی با خواندن دقیق مطلب می‌توان پی برد ماجرا به شکلی که تصور می‌شود نیست.

در متن خبر آمده است که خانواده بازیکنان تیم ملی فوتبال، همه تیم های ملی بانوان فوتبال و فوتسال، کارمندان زن فدراسیون فوتبال و البته تعدادی همیار هوادار زن از جمله افرادی هستند که می توانند امروز به ورزشگاه آزادی بروند و تیم ملی ایران را مقابل بولیوی تشویق کنند.

بدین ترتیب هنوز خبری از حضور هواداران خانم فوتبال در استادیوم آزادی نیست و تنها عده‌ای از بانوان اعضای خانواده فوتبال قصد دارند حضوری نمادین در ورزشگاه داشته باشند.

این موضوع به احتمال زیاد به هشدارهای اخیر فیفا و نهادهای بین‌المللی فوتبال برای برداشتن این ممنوعیت برمی‌گردد که در چند وقت اخیر شکل جدی به خود گرفته و حتی فوتبال ایران را تا آستانه محرومیت برده است و حالا مسئولان فدراسیون قصد دارند با چنین تدبیری به طور موقت خطر جرایم و محرومیت‌های احتمالی را از سر بگذرانند و به همین دلیل حضوری نمادین برای عده‌ای از بانوان ترتیب داده‌اند.

انتشار این خبر با تیتر‌های گمراه کننده به سرعت در فضای مجازی دست به دست شده است و به احتمال زیاد برای عده کثیری از هواداران خانم فوتبال به اشتباه امروز برای ورود به جایگاه به استادیوم آزادی می‌روند و با ممانعت ماموران روبرو می‌شوند که این موضوع می‌تواند با پخش شدن ویدیوهایی در فضای مجازی موجب سو استفاده معاندان قرار بگیرد.

بحث ورود بانوان به ورزشگاه با همه شاید و بایدهایش بیش از حد طولانی شده و اثری از پیشرفت و گشایش جدی هم در آن دیده نمی‌شود و ادامه این روند با تصمیمات بحث برانگیز این چنینی علاوه بر اینکه مفید فایده نیست، می‌تواند تبعات منفی هم در پی داشته باشد و بهتر است مسئولان ذیربط در حوزه‌های مختلف ورزشی، امنیتی، اجتماعی و... با نشستن دور یک میز و آسیب شناسی دقیق موانع و مشکلات و از پیش رو برداشتن آنها هرچه زودتر فکری عاجل به حال این موضوع کنند و موضوعی ساده که به اشتباه پیچ و تاب داده شده است تا این میزان تبعات منفی داخلی و بین‌المللی به همراه نداشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز