خبرگزاری کار ایران

مانچینی: این بازی می توانست بدون گل تمام شود/ خبری از چوب جادو نیست

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۱۸۶

سرمربی تیم ملی ایتالیا درباره برد تیمش مقابل لهستان و آغاز دوره جدید این تیم صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، کریستیانو بیراگی پیروزی لحظات آخر ایتالیا برابر لهستان را رقم زد تا هم روبرتو مانچینی نخستین بردش به‌عنوان مربی ایتالیا در بازی‌های رسمی را به دست آورد و هم امیدهای آتزوری برای صعود به نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا زنده بماند.

مدافع چپ 26 ساله ایتالیا در دومین دقیقه وقت‌های تلف‌شده نخستین گل ملی‌اش را زد تا ایتالیا به بردی که شایستگی‌اش را داشت، برسد و لهستان هم با این باخت با کسب یک امتیاز از سه بازی در گروه 3 لیگ A سقوط کند. پرتغال، مدافع عنوان قهرمانی اروپا با 6 امتیاز از دو بازی صدرنشین گروه است و ایتالیا از 3 بازی 4 امتیاز گرفته است.

مانچینی با همان 11 نفر دیدار دوستانه چهارشنبه گذشته برابر اوکراین، تیمش را به بازی فرستاد، فدریکو برناردسکی، لورنزو اینسینیه و فدریکو کیزا سه مهاجم ایتالیا بودند. نیکولو بارلا 21 ساله که در بازی جنوا نخستین تجربه ملی‌اش را به دست آورد، در خط میانی به جای لورنزو پلگرینی در ترکیب قرار گرفت. یرزی برزک مربی لهستان هم ترجیح داد از زوج روبرت لواندوفسکی و آرکادیوش میلیک در خط حمله استفاده کند به جای کریشتوف پیاتک مهاجم جنوا که در 10 بازی رسمی این فصل در رده ملی و باشگاهی 14 گل زده. وویچیچ شچسنی دروازه‌بان لهستان در نیمه اول با واکنش‌های خوب خود مانع از گلزنی آلساندرو فلورنزی، ژورژینیو، برناردسکی و جورجو کیلینی شد. در نیمه دوم هم روی ضدحملات، لهستان فرصت‌های خوبی به دست آورد که بهترین آنها توسط کامیل گروسیچکی و با واکنش خوب جان‌لوییجی دوناروما از بین رفت.

با این نتیجه ایتالیا از ماندن در لیگ A در آستانه قرعه‌کشی یورو 2020 در ماه دسامبر مطمئن شد. ایتالیا 26 آبان میزبان پرتغال است و لهستان سه روز بعد در پرتغال بازی می‌کند. آخرین بازی ایتالیا در سال 2018 نیز دیداری دوستانه با آمریکا خواهد بود.

روبرتو مانچینی از هواداران تیم ملی ایتالیا خواست درباره او صبور باشند چون قصد تغییر شرایط نابسامان اخیر را دارد اما نمی‌تواند مثل یک جادوگر همه چیز را یک‌شبه درست کند. آتزوری بعد از پنج بازی بدون گل با پیروزی شیرین یک بر صفر از لهستان برگشت تا امیدهای اندکش برای رسیدن به نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا را حفظ کند. ایتالیا بیش از یک سال قبل در زمین آلبانی به پیروزی رسیده بود و بعد از آن خارج از خانه طعم برد را نچشید ضمن اینکه نبودن این تیم در جام جهانی 2018 یکی از تلخ‌ترین اتفاقات برای هواداران فوتبال این کشور بود.

مربی 53 ساله ایتالیا گفت: «ما بر بازی مسلط بودیم. باید زودتر به گل می‌رسیدیم و عادلانه نبود که این بازی بدون گل تمام شود. همه با تمام توان بازی کردند. می‌دانیم زمان می‌برد اما این برد واقعا عالی بود. جای پیشرفت زیادی داریم اما باید صبور باشیم. فوتبال همین است، شما ناگهان گلی می‌زنید که لیاقتش را دارید اما این بازی می‌توانست بدون گل تمام شود. دوران جدیدی شروع شده است اما خبری از چوب جادو نیست، باید صبور باشیم.»

او ادامه داد: «چیز زیادی برای تغییر وجود نداشت، من فقط با تعویض‌هایم به دنبال بازگرداندن شادابی به تیم بودم، کوین لازانیا را به بازی فرستادم چون مثل ایموبیله قدرت بدنی بالایی دارد و بهتر سر می‌زند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز