خبرگزاری کار ایران

چهار دلیل برای عدم دعوت سیدجلال حسینی توسط کی‌روش

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۱۱۲

سیدجلال حسینی در شرایطی که باسابقه‌ترین ملی‌پوش کارلوس کی‌روش محسوب می‌شد در آستانه جام جهانی از لیست او خط خورد.

به گزارش ایلنا، مهم‌ترین بخش از صحبت‌های اخیر کارلوس کی‌روش آنجا بود که درباره بازگشت سید جلال حسینی دلایلی را بیان کرد. شاید در ظاهر این تعبیر به ذهن متبادر شود که شماره چهار فوتبال ایران به واسطه پاسخی که کارلوس کی‌روش به احتمال بازگشتش داده، دوباره پیراهن تیم ملی را تن خواهد کرد اما واکاوی سطحی اظهارات کی‌روش ذهن را به سمت و سوی دیگری می‌برد. کی‌روش در همین مصاحبه در حالی که با احترام از یکی از بهترین‌هایش در سال‌های اخیر یاد کرده در عین حال نام علی دایی را مثال می‌زند.

هدف از به زبان آوردن نام دایی تحولاتی است که در سال‌های اخیر در تیم ملی ایجاد شده و کی‌روش تا جایی اغراق‌آمیز پاسخش را پیش برده که با لحنی طنزآمیز اعلام می‌کند: «امروز اگر رو به جلو حرکت نمی‌کردیم سردار اینجا نبود و همچنان دایی به جایش نشسته بود!»

چهار دلیل برای عدم دعوت سیدجلال حسینی توسط کی‌روش

مثال سرمربی تیم ملی و تعبیر عجیب او نشان می‌دهد که از نام سید جلال عبور کرده و ارجحیت را با جوان‌ها می‌داند. دلیل دیگری که بازگشت سیدجلال به تیم ملی را ناممکن و بعید جلوه می‌دهد درخشش همان بازیکنی است که جای سید جلال را در جام جهانی 2018 ‌گرفت.

امروز کدام منطقی حکم به نیمکت نشینی دوباره سیدمجید حسینی می‌دهد؟ بازیکنی که در کمال شگفتی توانست در برابر غول‌های فوتبال جهان عملکرد درخشانی از خود به جا بگذارد. حسینی کوچک اکنون در لیگ ترکیه نیز دروازه جدیدی را به روی خود گشوده و به دایره لژیونرهایی پیوسته که سرمربی تیم ملی همواره اعتماد بیشتری به آنها دارد.

دلیل دیگر که بازگشت سید جلال را غیر عقلانی جلوه می‌دهد حذف در آستانه جام جهانی است. سوال این است که وقتی سرمربی تیم ملی در مصاف با تیم‌هایی همچون مراکش، اسپانیا و پرتغال به بهترین مدافعش اعتماد نمی‌کند آیا در بازی‌های آسان‌تری همچون جام ملت‌های آسیا نیز جایی برای این بازیکن در تفکرات خود باز خواهد کرد؟ ساده‌انگارانه است که سید جلال را بازگشته تلقی کنیم. دلیل دیگری هم می‌شود آورد.

کی‌روش یک مربی برگشت نا‌پذیر است؛ شاید هم لجباز که روی تمام آرمان‌ها و اهدافش می‌ایستد. درست یا غلط او در فوتبال ایران بارها از نام‌های بزرگتری عبور کرده است. لازم است بار دیگر نام هادی عقیلی را به یاد بیاوریم. هرچند که شکل جدایی او با جدایی سید جلال از تیم ملی یکسان نیست اما سرمربی تیم ملی چندان هم با مدافع میانی‌اش بدون اختلاف نبود. بخصوص آنجا که نزدیکی‌های جام جهانی از این بازیکن خواست در یک بازی تدارکاتی خداحافظی‌اش از تیم ملی را اعلام کند اما سید جلال حاضر به انجام این کار نشد.

البته ماجرای بازگشت سردار آزمون یا مسعود شجاعی می‌تواند با این موارد در تضاد و تناقض قرار بگیرد اما باید در این داستان جایی هم برای تمایلات درونی بیشتر کی‌روش به برخی بازیکنان باز کرد که سردار و مسعود همواره از آن بهره برده‌اند. اینکه سید جلال به مانند مسعود و سردار دوباره رنگ پیراهن شماره چهار تیم ملی را ببیند بعید است هرچند کی‌روش کوشیده در مصاحبه‌اش در کمال احترام از این بازیکن یاد کند و با پاسخ‌های دو پهلو شنونده را به سوی یافتن پاسخ ببرد.

چهار دلیل برای عدم دعوت سیدجلال حسینی توسط کی‌روش

پرسپولیس لیگ هفدهم، قهرمان بازی‌های خارج از خانه بود و همین برتری، قهرمانی شاگردان برانکو را جلو انداخت. بر خلاف فصل گذشته اما پرسپولیس این فصل در خانه بهتر امتیاز می‌گیرد و در خارج از خانه توفیق چندانی نداشته است. این تیم در حالی تا پایان هفته هشتم ۱۶ امتیاز جمع کرده که تا فصل گذشته همین موقع ۱۷ امتیازی بود و همین یک امتیاز کمتر، اختلاف آنها با صدر جدول را رقم زده است.

پرسپولیس لیگ هفدهم در بازی‌های خانگی ابتدا فولاد را شکست داد و سپس با سیاه‌جامگان به تساوی رسید. پرسپولیس نخستین شکست فصل را هم در خانه مقابل پیکان در هفته ششم دشت کرد و هفته هشتم صنعت‌نفت آبادان را شکست داد تا در پایان هفته هشتم، 7 امتیازی باشد. پرسپولیس لیگ هجدهم اما در بازی‌های خانگی قدرتمندتر ظاهر شده و نه تنها شکست نخورده، بلکه ۳ پیروزی هم در کارنامه دارد. قرمزها تیم‌های نساجی، سپیدرود و فولاد را شکست دادند و تنها مقابل نفت مسجدسلیمان متوقف شدند. پرسپولیس تا اینجای کار با ۱۰ امتیاز خانگی، ۳ امتیاز بیشتر از بازی‌های خانگی فصل گذشته دارد.

چهار دلیل برای عدم دعوت سیدجلال حسینی توسط کی‌روش

تیم برانکو فصل گذشته تراکتورسازی، نفت تهران و گسترش‌فولاد را در خانه خودشان شکست داد و تا پایان هفته هشتم، تنها با سپاهان به تساوی رسید. همین تیم اما در لیگ هجدهم بیرون از ورزشگاه آزادی نتایج خوبی نگرفته و تنها یک پیروزی در کارنامه دارد. پرسپولیس هفته اول پدیده را در مشهد برد اما با استقلال خوزستان و صنعت‌نفت آبادان مساوی کرد. البته شهرآورد پایتخت را هم باید به بازی‌های خارج از خانه پرسپولیس اضافه کرد چون استقلال میزبان آن بازی بود که در نهایت با تساوی به پایان رسید.

پرسپولیس فعلاً ۶ امتیاز در بازی‌های خارج از خانه اندوخته که ۴ امتیاز نسبت به فصل گذشته کمتر است و این موضوع نشان از افت این تیم در بازی‌های خارج از خانه می‌دهد. تیم برانکو که فصل خوبی را در بازی‌های خارج از خانه پشت سر نگذاشته، باید در ادامه با تیم‌های سایپا، سپاهان و ماشین‌سازی دیدار کند و تا پایان نیم‌فصل اول و پایان محرومیت از نقل و انتقالات در بازی‌های خارج از خانه کار سختی در پیش دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز